۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۸۶۰۲۷

کتاب «چهره‌های معاصر آذربایجان» در تبریز رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «چهره‌های معاصر آذربایجان» شامل تصاویری از نشست با بزرگان و مشاهیر آذربایجان امروز در تبریز رونمایی شد.
چهره‌هاي ماندگار آذربايجان

به گزارش خیرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در مراسم رونمایی از کتاب چهره های معاصر آذربایجان، اظهار داشت: در دنیای معاصر ارتباطات و انتقال پیام و تصویر به سرعت انجام می شود ولی به همان سرعت نیز تاثیر پیام از بین می رود.

 

وی افزود: ثبت آثار، تصاویر و سخنان بزرگان با نگارش کتاب نه فقط ماندگاری آن اثر مکتوب را افزایش می‌دهد بلکه میراثی برای آیندگان بوده و در واقع تاریخ‌نگاری، آرشیو و اسناد اجتماعی، فرهنگی و هنری محسوب می‌شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: کتاب چهره‌های معاصر آذربایجان ثمره هشت سال تلاش محمد هادیان است که علاوه بر معرفی، شناساندن و ثبت بزرگان اصحاب فرهنگ و هنر و اجتماع آذربایجان، بسیار بر اندوخته‌های معنوی این هنرمند محبوب نیز افزوده است.

 

صفی پور با اشاره به وجود مشاهیر، علما و بزرگان بی نظیر در طول تاریخ آذربایجان شرقی، تأکید کرد: بزرگان تأثیرگذاری در این خطه زیسته‌اند که باید به دنیا معرفی شوند.

 

بنابر این گزارش، کتاب «چهره‌های معاصر آذربایجان» شامل عکس‌هایی از نشست با بزرگان و مشاهیر آذربایجان است که پروژه‌ تهیه و تدوین آن از سال 89 آغاز و در سه حوزه‌ فرهنگ،‌ هنر و اجتماع تهیه شده است.

 

به گفته‌ محمد هادیان، انتخاب این افراد طی پرس و جو‌هایی متفاوت از افراد مختلف صورت گرفته و محل تولد این افراد یا شمال‌غرب ایران است و یا از سال‌های کودکی در این محدوده‌ جغرافیایی زیسته‌اند.

 

وی در مقدمه‌ای این کتاب نوشته‌ است: در طول تهیه‌ این مجموعه اگر بگویم فقط سختی دیده‌ام،‌سخنی گزاف گفته‌ام. دیدار، نشست و آشنایی با لایه‌های درونی شخصیت‌های مهم و پدید آمدن دوستی‌های ادامه‌دار لذتی دارد که این همه سال همه چیز را رها کرده،‌ آنی را که دوست دارم، گرفته‌ام. در حقیقت من مسیر زندگی‌ام را عکاسی کردم. تکه‌ای از خود را در آن ها یافتم و آنها تکه‌ای از جان من شدند و حاصل آن همه مجموعه عکسی از بزرگان فرهنگ، هنر و اجتماع شد که جای خالی را در این خطه پر کند./935/203/ب2

ارسال نظرات