۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۲۸۵۴۰۲
آیت الله صفایی بوشهری:

شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس نشان از بصیرت و شجاعت مردم ایران دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان این‌که شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس نشان بصیرت و شجاعت مردم ایران است، گفت: آن شخص سیاسی که علیه این شعار حرف می زند درک صحیحی از سیاست ندارد و در خط شرارت با آمریکاست؛ ما هیچ گاه دست دوستی به سمت آمریکا دراز نخواهیم کرد.
آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه های نمازجمعه بوشهر با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) پیرامون سبک زندگی اسلامی، گفت: کسی که در زندگی عقل خود را بکار گیرد می تواند زندگی خود را خردمندانه برنامه ریزی و مدیریت کند.

 

وی افزود: فرد عاقل تیزبین، فهمیده و هوشیار است و مسائل دینی خود را کامل درک می کند، واجب و حرام را می داند و در مقابل مشکلات زندگی صبور و بردبار است.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه عقل یک قوه الهی در نهاد انسان است، اظهار داشت: انسان با قوه عقل خود قدرت تجزیه و تحلیل دارد و با قوه تفکر و استنباط می تواند مسائل را نتیجه گیری کند.

 

خطیب جمعه بوشهر با اشاره به دو نوع عقل ذاتی و تجربی در انسان بیان داشت: عقل ذاتی عقلی که در طبیعت انسان است، و عقل تجربی که محصول تجربه و اکتسابی است و آن را از تجربیات و مشاهدات خود می آموزد.

 

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: انسان با کمک عقل در عرصه اقتصادی عاقلانه تدبیر کند، در عرصه فرهنگی نه براساس تمایلات نفسانی بلکه براساس موازین دینی و منطبق با هدایت های عقل تصمیم گیری کند.

 

وی افزود: عقل، انسان را از منکرات باز می دارد و به سوی کارهای شایسته فرا می خواند و به مسیر دین و ایمان دینی و به سمت بهشت می رساند.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری در خطبه‌های دوم نماز جمعه، با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای در نگاه جهان سلطه مذاکره برای کنترل و توقف ایران و در نهایت اضمحلال دانش هسته‌ای و زمینه‌سازی برای نفوذ در هندسه و جغرافیای نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

 

خطیب جمعه بوشهر با قدردانی از تلاش های تیم‌ مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران از ابتدای مذاکرات تاکنون بیان کرد: نگاه دشمن به مذاکرات کنترل و مهار ایران است و ما باید دقت کنیم دچار این دسیسه نشویم.

 

وی افزود: نخبگان و نمایندگان مجلس تمام امور مربوط به مذاکرات را به صورت دقیق با نگاه رهبری مورد بررسی قرار دهند و اموری را که به مصلحت نظام است، تأیید کرده و مواردی که برای نظام ضرر دارد، تأیید نکنند.

 

آیت الله صفایی بوشهری گفت: جهان غرب به دنبال توقف ایران است، به جای اینکه ما امتیاز بدهیم آنان باید امتیاز بدهند، بسیاری از کشورها از قدرت بالای تولید انرژی هسته‌ای برخوردارند در حالی که ایران برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته ای بر مبنای فقه حکومتی کار می‌کند.

 

امام جمعه بوشهر با تأکید بر اینکه مجلس و نمایندگان مردم تصمیم بگیرند اظهار داشت: نگاه آمریکا به مذاکرات اعمال فشار است گاهی با اسلحه و گاهی با مذاکره این کار را انجام می دهد.

 

وی افزود: در مذاکرات هسته‌ای طرف مقابل ایران فقط آمریکا است و آمریکا در ذهن خود اینگونه مجسم کرده که یکه‌تاز جهان بوده و تمام دنیا باید دنبال روی او باشند.

 

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران از حضرت اباعبدالله الحسین(ع) الگو پذیرفته است، که ذلت را هرگز نپذیرد؛ انقلاب کردیم تا استقلال آزادی و حاکمیت اسلام پیاده شود.

 

خطیب جمعه بوشهر گفت: آمریکای جنایتکار و انگلیس خبیث، کشورهای فرانسه و آلمان و جنایت های جنگی آنها بر کسی پوشیده نیست.

 

وی افزود: باید تمام حقوق هسته‌ای ایران در مجلس با قدرت حفظ شود و نمایندگان مجلس مسیر عزت ایران بر مبنای مصلحت و حکمت را طراحی و برنامه ریزی کنند.

 

امام جمعه بوشهر گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر انگلیس» نشان بصیرت و شجاعت مردم ایران است.

 

وی اقزود: آن شخص سیاسی که علیه این شعار حرف می زند درک صحیحی از سیاست ندارد، و در خط شرارت با آمریکاست؛ ما هیچ گاه دست دوستی به سمت آمریکا دراز نخواهیم کرد.

 

امام جمعه بوشهر با اشاره به بیانات رهبری بیان کرد: نظر آمریکا این است که ایران باید متفاوت شود، یعنی اینکه از اسلام و انقلاب دست بکشیم، از استکبارستیزی دست برداریم.

 

آیت الله صفایی بوشهری گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، دشمنان به ویژه آمریکا در خواب ببینند که ما از ارزش‌های کشورمان و راه انقلاب و راه امام(ره) دست برداریم.

 

خطیب جمعه بوشهر با بیان اینکه وجود آمریکا و انگلیس و بقای آنها در جنایت و خیانت به کشورهاست، افزود: اگر مسؤولی آرمان‌ها و ارزش‌ها را زیر پا می‌گذارد انقلاب و خط امام را نادیده می گیرد، بدانید وی در خط آمریکا است.

 

وی ادامه داد: تأکید مقام معظم رهبری بر تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در کشور است، امیدواریم هر چه زودتر به حقیقت برسد و اقتصاد ایران با اتکا بر ظرفیت های درون شکوفا شود.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه تضعیف شورای نگهبان، تضعیف نظام است، اظهار داشت: شورای نگهبان ضامن بقا و سلامت سیاسی و قانونی نظام است، و حاکمیت بر مجلس دارد و نظارت آن استصوابی و حاکمیت آن انقلابی است.

 

وی افزود: تضعیف شورای نگهبان به خاطر اهداف سیاسی خلاف قانون و خلاف شرع است.

 

خطیب جمعه بوشهر با اشاره به 13شهریورماه و روز تعاون گفت:‌ تعاون یکی از بهترین حرکت‌های اقتصاد جمعی برای رشد و شکوفایی اقتصاد یک نظام است که از آغاز انقلاب توجه جدی به آن نشده است.

 

وی افزود: همه مسؤولان با تجربه و تسهیلات و امکانات موجود تدبیری بیندیشند تا ظرفیت ها در این عرصه فعال شود.

 

آیت الله صفایی بوشهری در پایان با تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان کنگره صدمین سالگرد شهادت رئیسعلی دلواری گفت: رئیسعلی دلواری انسانی بود که نه تنها تاریخ ایران بلکه در تاریخ جهان اثرگذار بود و به جهان آموخت که نباید برای کشور متجاوز فرش قرمز پهن کرد.

 

امام جمعه بوشهر ادامه داد: نباید برای کشورهایی که خاک ایران را به خاک و خون کشیدند فرش قرمز پهن کرد، انگلیس فرقی نکرده و همان کشور استعمارگر است.

 

وی افزود: رئیسعلی دلواری به ما آموخت که مردم باید بصیرت، شجاعت و پایداری داشته باشند و در عرصه دفاع از ناموس میهن مردانه ایستادگی کنند و این پیام رییسعلی دلواری است./833/202/ب2

ارسال نظرات