۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۲۸۴۷۶۳
آیت الله ممدوحی مطرح کرد؛

آسیب بازارگردی در موسم حج به تابلوی نفیس ملت ایران

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: زائران ما که نمایندگان ملت ایران در سرزمین وحی هستند باید به این سؤال در خلوت خود پاسخ دهند که بازارگردی آنها تا چه حد به تابلوی نفیس ملت ایران نزد زائران دیگر کشورهای اسلامی خدشه وارد می کند؟
آيت الله ممدوحي

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت الله حسن ممدوحی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گویی با اشاره به کنگره عظیم حج که با حضور زایران امت اسلامی در حال برگزاری است، گفت: زایران جمهوری اسلامی باید بیش از زایران دیگر هوشیاری داشته باشند و از لحظه لحظه حضور خود در مکه و مدینه برای معرفی اسلام ناب محمدی(ص) و تقویت وحدت استفاده کنند.

 

وی افزود: چالشی با عنوان تکفیریها در جهان اسلام وجود دارد و اصولا تکفیریها یک پدیده سیاسی هستند و هیچ ارتباطی به دین ندارند و اگر امت اسلامی از بهشت به زمین نیز هبوط کنند، این پدیده سیاسی آنها را تکفیر می کند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: معتقد هستم فرصت عظیم حج نباید تشریفاتی و بدون تعامل زایران کشورهای اسلامی به پایان برسد؛ معنویت باید در اوج خود باشد و نکته دیگر آنکه سرنوشت جهان اسلام با سرنوشت تک تک امت اسلامی گره خورده است و چه مکانی بهتر از مکه و مدینه که گرفتاریهای امت اسلامی حل و فصل شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با ذکر اینکه کنگره حج دنیای اسلام و توانمندی های آن را معرفی می کند، افزود: قدرت دنیای اسلام را نباید به دلیل گرد و غباری که تکفیریها ایجاد کرده اند، فراموش کنیم؛ این قدرت با پشتوانه بیش از یک میلیارد مسلمان و دارایی هایی چون کنگره حج می تواند آینده درخشانی را رقم بزند.

 

وی در بخش دیگر این گفت و گو به مسئله بهره معنوی زایران از فرصت حج اشاره کرد و گفت: مسجدالحرام و مسجد النبی دو مکان بهشتی هستند و این سرزمین محل نزول فرشتگان است، اگر به حقیقت این مسئله زایران بیندیشند، لحظه ای فرصت کوتاه اقامت در این مکان های مقدس را با بازار گردیها و حتی سطحی نگریستن به مقوله عبادت عوض نخواهند کرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: زایران ما نمایندگان ملت ایران در سرزمین وحی هستند و امت اسلامی بخش اندکی از ملت دیندار ایران را در این سرزمین مشاهده می کنند و مطمئنا حرکات و رفتارهای زایران ما را رصد خواهند کرد؛ زایران ایرانی به این سوال در خلوت خود پاسخ دهند که بازارگردی آنها تا چه حد به تابلوی نفیس ملت ایران نزد زایران دیگر کشورهای اسلامی خدشه وارد می کند؟

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان افزود: بازارگردی زایران موجب می شود که ذهن زایران درگیر خرید شود و بهره معنوی لازم را از این سرزمین به دست نیاورند؛ در حالی که باید در کنار انجام عبادات و اعمال حج، با تاریخ مکه و مدینه نیز آشنا شوند و در ورود به کشور به جای نشان دادن خریدهایشان، تجربیات معنوی و آموخته های خود را به دوستان و خویشان هدیه دهند./1330/د102/ی

ارسال نظرات