۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۲۸۴۶۲۰
عضو گروه راویان تفحص سیره شهدا قم:

ملت ایران جهاد طلب و مرد روزهای سخت هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو گروه راویان تفحص سیره شهدا قم گفت: مسؤولان شعار خود را بر پایه آسایش و رفاه جامعه قرار داده اند و مدعی فراهم کردن آسایش و رفاه برای هستند در حالیکه ملت ایران جهاد طلب، آسایش گریز و مرد روزهای سخت است.
حجت الاسلام و المسلمين محمدمهدي دياني حجت الاسلام و المسلمين محمدمهدي دياني حجت الاسلام و المسلمين محمدمهدي دياني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدمهدی دیانی عضو گروه تفحص سیره شهدا قم شنبه شب در یادواره 52 شهید محدوده پایگاه بسیج مهدیه حوزه مقاومت بسیج حضرت زهرا(س) درکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کاشان با اشاره به این که امام خمینی شهادت را اوج کمال انسان می‌دانست، گفت: برخی انسان ها می خواهند به کمال برسند اما برخی دیگر در اوج کمال قرار دارند.

 

به گفته وی، بهترین دانش آموزان علقمه در عصر حاضر هستند که در مکتب ابوالفضل العباس و ابا عبدالله الحسین درس خواندند و مانند اساتید خود به شهادت رسیدند.

 

وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) نزدیک ترین مقام اهل علم را جهاد در راه خدا دانسته است، گفت: اگر کسی اهل جهاد و علم شد دارای درجات و مقاماتی می شود که بالاترین درجات و مقامات اهل جهاد و علم، شهادت در راه خدا است.

 

حجت الاسلام دیانی یادآور شد: خداوند در قرآن از شهادت به عنوان بالاترین مقام نام برده است، از این رو شهدا نمرده اند و آنها به قبرستان نبرید، به گلزار ببرید.

 

به گفته وی، شهدای گمنام در قله ها و ارتفاعات به خاک سپرده می شوند تا شاید ما یاد آنها باشیم و بدانیم جایگاه ما بازماندگان از کاروان شهدا هم می تواند در اوج قله و آن بالا باشد.

 

معلم مدرسه علقمه در کربلا عباس و مدیر آن سید الشهدا است

عضو گروه راویان تفحص سیره شهدا قم گفت: معلم مدرسه علقمه در کربلا ابوالفضل العباس و مدیرآن سید الشهدا است که در آن مدرسه افراد زیادی درس خواندند و یکی از آنها شهید غواص ابوالفضل لسان است که بعد از سالها به کاشان برگشت.

 

وی افزود: ای کاش برخی اوقات ما دلتنگ شهدا می شدیم و شهدا می آمدند تا زندگی ما را متحول کنند، از این رو امروز صبر و استقامت خانواده های شهدا سبب شده است تا شهدا بپذیرند و بعد از سال دوری برگردند.

 

حجت الاسلام دیانی با تأکید بر این که شهدا مرد کارهای سخت بودند و رفاه طلب نبودند گفت: در کلاسی‌که شهدای مدرسه علقمه بودند با انتخاب کارهای سخت تا اروند حرکت کردند و نشان دادند کارهای سخت را باید انجام داد.

 

وی با اشاره به این که امروز جامعه ما تبدیل به جامعه رفاه زده شده است یاد آور شد: مسؤولان شعار خود را بر پایه آسایش و رفاه قرار داده اند و مدعی فراهم کردن آسایش و رفاه برای مردم هستند در حالیکه ملت ایران جهاد طلب، آسایش گریز و مرد روزهای سخت است.

 

به گفته وی افرادی که با سختی های بزرگ و مشکلات رشد کردند و بزرگ شدند، خداوند نیز به آنها عنایت کرد و زندگی معنوی برای آنها فراهم کرد.

 

شکستن آمریکا و اسرائیل، پیام شهدای غواص

عضو گروه راویان تفحص سیره شهدا قم گفت: در کلاس علقمه ابوالفضل العباس و امام حسین(ع) درس استقبال از کارهای سخت دادند، از این رو غواصی یکی از کارهای سختی است که شهدای غواص مدرسه علقمه آن را انتخاب کردند و در این راه به شهادت رسیدند.

 

حجت الاسلام دیانی یاد آور شد: هر شهیدی که به شهادت می رسد دارای ارج و مرتبه ای است اما شهیدی که در آب به شهادت می ‌رسد دو برابر ارج و مرتبه دارد.

 

وی با اشاره به این که به فرزندان یاد بدهیم به دنبال کارهای سخت بروند گفت: خانواده شهدای غواص به بچه های خود یاد دادند چگونه کارهای سخت را انجام دهند و از بین آنها مردانی پرورش دادند که بتوانند با آمریکا و اسرائیل مبارزه کنند.

 

به گفته وی، پیام شهید غواص ابوالفضل لسان برای ما این بود که ما چیزی را به غیر از شکستن آمریکا و اسرائیل که مردم ایران را با گزینه های روی میز تهدید می‌کنند نمی خواهیم./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات