۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۸۳۱۹۷
شهردار قم:

مراکز فرهنگی و تحقیقاتی قم به بلوار پیامبر اعظم انتقال یابند

خبرگزاری رسا ـ شهردار قم با بیان این‌که در حال حاضر حدود 600 مرکز تحقیقاتی و پژوهشی مشغول به فعالیت در خانه‌های فرسوده قم هستند، گفت: اگر این مراکز علمی را به بلوار پیامبر اعظم(ص) انتقال دهیم، کار بسیار بزرگی در فرهنگ سازی دینی و آشنا کردن مسافران و زائران با چنین فرهنگی است.
سقائيان نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم پیش از ظهر امروز با آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

سقائیان نژاد در این دیدار با اشاره به سوابق کاری خود در اصفهان، بدهکاری‌های سنگین شهرداری قم به بانک‌های مختلف را به بیش از 1500 میلیارد تومان تخمین زد و گفت: برای انجام عمران و آبادنی در این کلان شهر، نخست باید بدهکاری‌های را برطرف کرد.

 

وی به فعالیت‌ها و دست‌آوردها دو ماهه اخیر مدیریت شهری خود در قم اشاره و ابراز کرد: در این مدت با کمک رییس مجلس شورای اسلامی، مشغول به رایزنی با بانک‌های مربوطه بودم و تاکنون راه‌هایی نیز برای پیشگیری پیدا شده است.

 

شهردار قم با اشاره به ظرفیت‌های بالای بلوار پیامبر اعظم(ص) خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 600 مرکز تحقیقاتی و پژوهشی مشغول به فعالیت در خانه‌های فرسوده قم هستند که اگر این مراکز علمی را به بلوار پیامبر اعظم(ص) انتقال دهیم، کار بسیار بزرگی در فرهنگ سازی دینی و آشنا کردن مسافران و زائران با چنین فرهنگی است.

 

وی تصریح کرد: اقتصاد فرهنگی دیربازده است اما دوام و قوام دارد؛ اگر چارچوب‌های فرهنگی علما و مراجع تقلید به بلوار پیامبر اعظم(ص) کشانده شود، مهندسی فرهنگی شهر قم را می‌توان ارزنده تر پیش برد.

 

سقائیان نژاد با بیان این‌که منظر عمومی مرکز شهر قم نامناسب است، گفت: مقابله با مشکلات ریزگردها، ساخت فضاهای سبز، افتتاح بلوار مرجعیت و زائر برای خارج کردن پردیسان از بن بست و اصلاح منظر عمومی بخش مرکزی شهر قم از مهم‌ترین اولویت‌های کاری شهرداری قم است./997/پ202/ی

ارسال نظرات