۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۸۲۷۴۸
شهردار قم:

سبک زندگی اسلامی باید در نمادهای شهری مشهود باشد

خبرگزاری رسا ـ سید مرتضی سقائیان نژاد در مراسم آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی با اشاره به اینکه نماد‌های شهری، زبان و فرهنگ شهروندان است، گفت: در نماد‌های شهری باور، فرهنگ و سبک زندگی اسلامی باید جاری شود.
شهردار قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در مراسم آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی که امروز در سالن مرکز همایش های بین المللی شهرداری قم برگزار شد، گفت: نماد‌های شهری زبان و فرهنگ شهروندان است.

 

وی افزود: نماد‌های شهری از حساسیت بالایی برخوردار است چرا که نماد‌ها زبان و فرهنگ ناملموس شهروندان است و نباید اجازه داد هر نمادی در شهر نصب شود.

 

سقائیان نژاد اظهار داشت: بیش از 72 درصد از مردم کشور ایران شهری هستند و این رقم روز به روز در حال افزایش است و این آمار در جمعیت شهر قم حدود 96 درصد است.

 

شهردار قم تصریح کرد: در جمعیت شهری شهروند با شهرنشین تفاوت دارد؛ شهروند به کسی گفته می شود که نسبت به شهر خودش تعلق خاطر و دغدغه دارد ولی شهرنشین دغدغه لازم را ندارد و در شهر به صورت مهاجر یا موقت ساکن است.

 

وی با اشاره به اهمیت نمادهای شهری در جامعه، عنوان کرد: در نماد‌های شهری باور، فرهنگ و سبک زندگی اسلامی باید جاری شود چراکه نمادهای شهری نشانگر هویت شهر و منطقه است.

 

سقائیان نژاد خاطر نشان کرد: هویت کشور جمهوری اسلامی ایران سیره اسلام، نبوی و اهل بیت(ع) است خصوصا شهر مقدس قم الگوی این هویت در کشور است.

 

شهردار قم با تاکید بر شاخصه های ویژه شهر مقدس قم، اظهار داشت: شهر مقدس قم با وجود حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، حوزه علمیه و مراجع تقلید و علما که مرزبانان مرزهای اعتقادی جهان تشیع هستند می تواند الگوی هویت اسلامی در کشور باشد.

 

وی یادآور شد: با توجه به اینکه شهر مقدس قم در انقلاب اسلامی پیشرو بود باید در نمادهای شهری قم فرهنگ شهادت و ایثار جاری شود و بوی سیره اهل بیت(ع) و نبوی بدهد./1325/پ202/ف

ارسال نظرات