۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۸۲۴۳۲

خطیبان جمعه یمن بر شکست نهایی متجاوزان سعودی تأکید کردند

خبرگزاری رسا ـ خطیبان مساجد یمن، جنایت ضد بشری اخیر رژیم آل سعود و مزدورانش در تعز را محکوم و بر پیروزی مردم یمن در جنگ ویرانگری که عربستان و مزدورانش به راه انداخته‌اند، تاکید کردند.
تظاهرات يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خطیبان مساجد یمن، جنایات مستمر آل سعود علیه ملت یمن به ویژه جنایت هولناک روز پنجشنبه در استان تعز و حمله به منازل مردم بی گناه را محکوم کردند.

 

خطیبان یمنی در خطبه‌های نماز جمعه شهرهای مختلف، همچنین جنایات باندهای تکفیری القاعده و دیگر مزدوران آل سعود در کشتار، سربریدن و مثله کردن اجساد شهروندان در اسان تعز را محکوم کردند.

 

درخطبه‌های نماز جمعه یمن، همچنین جنایت اخیر متجاوزان سعودی در کشتار کادر آموزشی در استان عمران و همچنین حملات وحشیانه و ویرانگر به بندر الحدیده محکوم شد.خطیبان یمنی، هدف از این جنایات و ویران کردن بندر الحدیده را به زانو درآوردن مردم یمن در برابر خود دانستند.

 

خطیبان یمنی با تاکید بر اینکه جنایات خونین متجاوزان و مزدورانشان بر خلاف آموزه‌های دینی و ارزش‌های انسانی و اخلاق و منشورهای جنگی است ،تصریح کردند این جنایات و اقداماتی که بیانگر فرهنگ حقد و کینه برای درگیر کردن قشرهای مختلف مردم یمن با یکدیگر است تا امکان اجرای طرح‌های متجاوزان و متلاشی کردن بافت اجتماعی و از بین بردن پیوندهای اجتماعی و وحدت را فراهم کنند.

 

بر اساس این گزارش، خطیبان یمنی از تمام قشرهای مختلف خواستند وحدت و انسجام خود را حفظ کرده و بر خدا تکیه کنند، چرا که پیروزی قطعا از آن مومنان است نه متجاوزان و تمام توطئه‌هایی که علیه کشور از داخل و خارج طراحی و اجرا می شود،محکوم به شکست است.

 

خطیبان یمنی با اشاره به آیه " أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ "(به آنها که در جنگ بر آنان تحمیل شده اجازه ی جهاد داده شده است چرا که مورد ستم قرار گرفته اند و خداوند بر نصرت و یاری آنها قادر است. آیه 39 سوره مبارکه حج) بر وعده الهی برای پیروزی مظلومان و مستضعفان در برابر متجاوزان مستکبر تاکید کردند و با توجه به این آیه نورانی قرآن، پیروزی نهایی را از آن ملت مظلوم و مستضعف یمن دانستند.

 

بر اساس این گزارش، خطیبان یمنی بر ضرورت حفظ وحدت مردم یمن تاکید کرده و برای مصون ماندن یمن در برابر مکر مکاران و تجاوز ظالمان دعا کردند./981/ب102/د

ارسال نظرات