۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۲۸۲۰۸۲
آیت الله علما:

عبادت و شکرگزاری شیرینی یاد خداوند را دو چندان می کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما در سلسله جلسات اخلاقی خود با بیان این‌که انسان باید در هر زمان و مکانی شکرگزار نعمت هایی که از سوی خداوند به او عطا شده است باشد و با نماز، عبادت و شکرگزاری می توان از یاد خداوند لذت برد، گفت: ذکر و عبادت، شیرینی یاد خداوند را دو چندان می کند.
آيت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه شب گذشته در سلسله جلسات اخلاقی خود که بعد از نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد حاج شهباز خان استان کرمانشاه برگزار می شود، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) عنوان داشت: دنیا و شئونش ارزش آن را ندارد که تمام وقت خود را صرف لذات مادی و دنیوی کرد.

 

آیت الله علما اظهار داشت: تنها به قدر کفایت و برآورده کردن حاجات و نیاز خود می توان به دنیا دل بست و نباید تمام انرژی، فکر و توان خود را صرف مادیات و دنیا کرد، مالی که انسان در این دنیا جمع می کند پس از مرگش دیگر قابل استفاده برایش نیست و تنها کفن و عمامه اش را با اجازه وارث می تواند به قبر ببرد.

 

وی در ادامه افزود: رسول اکرم (ص) می خواهد دنیا را از نظر انسان ساقط کند به تعبیری سه طلاقه کند چرا که انسان قدر و ارزشش فراتر و با اهمیت تر از اموال دنیوی است و بدین واسطه کمر لذات مادی و دنیا زده خواهد شد.

 

امام جمعه کرمانشاه با توجه به خاکی بودن انسان ابراز کرد: انسان ممکن است خاکی و دنیایی باشد و حتی به امکانات رفاهی احتیاج داشته باشد اما نمی تواند تمام فکر و ذهن خود را معطوف به این دنیا کند، همانطور که پیامبر اکرم (ص) در عصر خود برای دنیا و زندگی مادی، حدی قائل بود، از این رو انسان مؤمن باید به کلام خداوند و رسولش گوش فرا دهد و اعتنایی به غیر خدا نداشته باشد و فرامین الهی را در زندگی خویش اجرا کند و در آن صورت است که موفق می شود و به سعادت خواهد رسید.

 

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه تصریح کرد: باید از غیر خدا دوری کرد و از آن وحشت داشت چون بقایی برای انسان نخواهد داشت و کاملأ پوچ و تهی است، قطعأ اگر این مقدمات در وجود انسان ایجاد شود، به قضا و مقدرات خداوند راضی خواهد شد.

 

آیت الله علما با بیان اینکه همیشه باید شکرگذار نعمت های خداوند باشیم عنوان داشت: انسان باید در هر زمان و مکانی شکرگذار نعمت هایی که از سوی خداوند به او عطا شده است باشد، با نماز، عبادت و شکرگذاری می توان از یاد خداوند لذت برد.

 

وی در پایان با اشاره به حدیثی از امام سجاد (ع) بیان کرد: امیدواریم که خداوند شیرینی و لذت ذکر و یادش را از بندگانش نگیرد، از ذکر و عبادت با خداوند باید لذت برد و این مهم با قرائت قرآن، برپا داشتن نماز و شکرگزاری نعمت های الهی برقرار می شود./857/پ202/ح

ارسال نظرات