۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۲۸۱۵۶۴

مراسم بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در کاشان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی شب گذشته با حضور آزادگان دوران دفاع مقدس و سخنرانی مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان در این دانشگاه برگزار شد.
حجت الاسلام علي روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت‌الاسلام علی روحانی، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان سه شنبه شب در مراسم سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی که با حضور آزادگان  این دانشگاه برگزار شد، ضمن تبریک این روز به همه آزادگان سرافراز ایران اسلامی با اشاره به سوره مبارکه حج گفت: از این سوره این‌گونه استنباط می شود که نیروهای مدافع جایگاه‌شان جایگاهی است که اگر نبودند نه از اسلام و نه از دین خبری بود.

 

وی جنگ دوران دفاع مقدس را جنگ دفاعی دانست و افزود: مردم قهرمان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس به سه دسته تقسیم شدند، عده‌ای به شهادت رسیدند، عده‌ای مجروح و یا اسیر شدند و آنهایی که سالم برگشتند همچنان در سنگر دفاع به سر می‌برند.

 

حجت الاسلام روحانی همچنین با اشاره به اینکه هر کس خدا را یاری کند خدا او را یاری ‌می‌رساند، افزود: افرادی که نماز را  برپا می‌دارند، زکات را احیاء می‌کنند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند مطمئن باشند که خداوند آنها را یاری ‌رسانده و توطئه های دشمنان کمترین آسیبی به آنها نخواهد رسانید.

 

در ادامه عباس زارعت، رییس دانشگاه کاشان نیز با اشاره به این که  آزادگان با صبر و استقامت خود درس آزادگی را به ملت بزرگ ایران آموختند گفت: اسرا با تحمل دردهای اسارت نمادهای صبر و بردباری جامعه اسلامی ایران هستند.

 

وی با اشاره به اینکه هفتاد بار خداوند در قرآن صابران را ستایش کرده است، افزود: مصداق بزرگ صابران در دوران کنونی آزادگان سرافراز میهن اسلامی ایران هستند.

 

زراعت گفت: صبر آزادگان در دوره اسارت به گونه‌ای بود که مسؤول صلیب سرخ اعتراف کرده است اسرای ایرانی نشان دادند در سخت‌ترین شرایط نیز می‌توان ارزش‌های انسانی را پاس داشت.

 

رییس دانشگاه کاشان در ادامه تکریم و قدردانی از آزادگان سرافراز میهن اسلامی را لازم دانست و تأکید کرد: خاطرات آزادگان باید به صورت کتابی مدون تهیه و در دسترس همگان به ویژه نسل جوان که دوران دفاع مقدس را تجربه نکرده اند قرار داده شود.

 

شایان ذکراست، در این مراسم آزادگان دانشگاه کاشان گوشه‌ هایی از خاطرات دوران اسارت خود را بیان کردند و در پایان از آنها تجلیل شد./1307/پ202/ح

ارسال نظرات