۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۲۸۱۵۲۳
روحانی مخترع سامانه مصباح:

تفکر بسیجی عامل پیشرفت همه جانبه کشور است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام منصوری از طراحی سامانه اخطار یخ زدگی و شرایط نامناسب جاده «مصباح» خبر داد و گفت: حرکت ها و تفکرات جهادی و بسیجی می تواند در پیشرفت کشور مؤثر باشد و عامل توسعه همه جانبه کشور شود
بسيج

حجت الاسلام مهدی منصوری، مخترع جوان و روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از طراحی سامانه اخطار «مصباح» خبر داد.

 

وی با تشریح این سامانه که در نمایشگاه اختراعات دانشگاه علمی کاربردی از آن رونمایی شد، افزود: این سامانه با هزینه شخصی و حمایت های خانواده با هزینه 15 میلیون تومان و به صورت انفرادی طراحی شده است.

 

این مخترع روحانی با بیان‌ ‌این‌که این دستگاه مشابه خارجی دارد ولی در داخل کشور برای نخستین بار طراحی شده است، ابراز داشت: این سامانه، یک دستگاه هشدار و اخطار در مواقع یخ زدگی جاده، سیل، ریزش تگرگ و سنگ است.

 

وی در ادامه گفت: این سامانه به صورت آزمایشی در تونل و برخی گردنه های استان امتحان شده است، اما برای آزمایش گسترده و مناسب با جاده های کشوری نیازمند حمایت های سرمایه گذاران شخصی یا دولتی هستیم.

 

حجت الاسلام منصوری با اشاره به آمار حوادث جاده‌ای کشور، تصریح کرد: امید است با تولید و استفاده انبوه از این سامانه بتوان در کاهش این آمار تأثیر گذاشت و در حفظ جان دیگران و نجات جان مردم تأثیر بسزایی داشت.

 

وی با تشریح نوع کار سامانه مصباح، افزود: این سامانه زمان وقوع چنین حوادثی، از طریق امواج رادیویی، طیف وسیعی از اطلاعات را به صورت چراغ چشمک زن داخل پنل کیلومتر شمار خودرو، به پنل در حاشیه جاده و یا از طریق پیامک به تبلت یا همراه رانندگان همه خودروهای که در آن مسیر قرار می گیرند ارسال می کند.

 

حجت الاسلام منصوری ادامه داد: از طرف دیگر همین اطلاعات را برای اداره راه و ترابری نیز ارسال می کند تا با پایش خود و برحسب اطلاعات دریافتی، تابلو را روشن یا خاموش کرده و از طریق درج پیام های لازم در تابلوها، هشدارهای به موقع ارائه دهند.

 

وی افزود: از طرف دیگر پمپ هوشمند موجود در کنار جاده فعال می شود تا به سطح جاده ای که نمی توان تشخیص داد یخ زده یا نه، محلول پاشیده و یخ زدگی را از بین می برد تا رانندگان آسوده و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

 

این طلبه بسیجی با تأکید بر حرکت های جهادی و مدیریت جهادی، ابراز داشت: حرکت های جهادی و بسیجی می تواند در پیشرفت کشور مؤثر باشد و عامل توسعه همه جانبه کشور شود./854/ت302/ح

ارسال نظرات