۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۲۸۱۳۳۰

برگزاری ویژه برنامه های دهه کرامت در مدارس علمیه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: روش زندگی اهل بیت(ع) به ویژه کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) و سیره امام رضا(ع)، روش تربیت دختران در جامعه امروزی، جایگاه عفاف و حجاب در زندگی فردی و اجتماعی، حیا و جایگاه حیا در نظام خانواده در دهه کرامت در حوزه های علمیه بررسی می شوند.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تبليغ و تهذيب حوزه هاي علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت و تبریک این ایام به برنامه های حوزه های علمیه استان در دهه کرامت اشاره کرد و اظهار داشت: در این ایام در حوزه های علمیه جلسات و مراسماتی با حضور اساتید مجرب جهت تبیین جایگاه حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و بیان نقش و جایگاه امامت در جامعه برگزار می شود.

 

 

وی ادامه داد: روش زندگی اهل بیت(ع) به ویژه کریمه اهل بیت حضرت معصومه(ع) و سیره امام رضا(ع) و روش زندگی، اخلاق و برخورد و به ویژه روش تربیت دختران در جامعه امروزی، جایگاه عفاف و حجاب در زندگی فردی و اجتماعی، حیا و جایگاه حیا در نظام خانواده و مسائلی از این قبیل در دهه کرامت در حوزه های علمیه بررسی می شوند.

 

حجت الاسلام ارشاد به برگزاری جشن و سرور میلاد کریمه اهل بیت(ع) و امام رضا(ع) در حوزه های علمیه آذربایجان غربی اشاره و اضافه کرد: جایگاه حضرت معصومه(س) به حدی رفیع است که امام موسی کاظم(ع) در چند مورد فرموده اند؛ «فداهاابوها».

 

وی گفت: قم به برکت وجود حضرت معصومه(س) پایتخت فقه و فقاهت جهان اسلام است و عظمت حضرت معصومه به حدی است که تمام مراجع و بزرگان دین خود را به حرم این بانوی کریمه رسانده و به زیارت و تدریس دروس و گرفتن انرژی برای تبلیغ اهداف دین و پیشبرد آن و تامین سعادت دنیا و آخرت خود می پردازند.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: وظیفه ما تبلیغ اهداف، اخلاق، حجاب، حیا و ولایتمداری کریمه اهل بیت(ع) است.

 

امام رضا ولی نعمت ملت ایران است

 

حجت الاسلام ارشاد به شان و مقام امام رضا(ع) اشاره و اظهار کرد: در عظمت ایشان همین بس که در روایتی از ائمه معصومان(ع) آمده است که فرمودند؛ «هرکس امام رضا(ع) را در خراسان زیارت کند به مانند این است که خدای متعال را در عرش ملاقات کرده است».

 

وی افزود: بر اساس برخی از روایات ثواب زیارت حرم امام رضا(ع) از ثواب زیارت کربلا افضل است، چون امام حسین(ع) را همه فرقه های تشیع مانند زیدیه، سه امامی ها و دیگران زیارت می کنند، اما زائران حضرت امام رضا(ع) همه دوازده امامی هستند، از این رو ثواب زیارت امام رضا(ع) برابر با یک میلیون حج است.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی ادامه داد: زیارت حضرت امام رضا(ع) افزون بر اجر اخروی عامل شادی قلب و دوری از غم و اندوه می شود و زائران تلاش کنند در هنگام زیارت بیشتر با اهداف و ابعاد زندگی امام علی بن موسی الرضا(ع) آشنا شده و در زندگی خود بکار گیرند.

 

وی حرم امام رضا(ع) را دارالشفای دل های عاشقان ایران دانست و گفت: امام رضا(ع) ولی نعمت ما ایرانیان و رحمت و برکت خاص خدای متعال است که نصیب ما شده و سالیانه میلیون ها عاشق و زائر به زیارت ایشان رفته و حاجات خود را از امام مهربانی ها طلب کرده و با ایشان نجوا می کنند.

 

حجت الاسلام ارشاد در پایان تأکید کرد: وجود زائرسراها در قم و مشهد برای میزبانی از زائران و تامین امنیت و رفاه عمومی آنان ضروری است و هر فرد مومن و مسلمانی در هر گوشه از ایران و جهان می تواند در ساخت زائرسراها مشارکت کند./936/ت302/ب4

ارسال نظرات