۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶
کد خبر: ۲۸۰۷۹۵
امام جمعه نجف اشرف:

تلاش امروز ملت متحد عراق برای آزادی از اسارت 1400 ساله است/ غلبه بر دشمنان در گرو پیروی از اهل‌بیت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف اشرف با بیان این‌که امروز ملت عراق بعد از 1400 سال اسارت به برکت‌خون شهدای خود و با الگوگیری از مبارزات امام خمینی(ره) تجربه جدیدی را آغاز کرده تا بر اساس وحدت آزاد شود، گفت: امروز این ملت با پیروی از اهل‌بیت(ع)، کسب آگاهی از طریق مرجعیت و با وحدت توانسته بر توطئه دشمنان غلبه کند.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي امام جمعه نجف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی، خطیب نماز جمعه نجف اشرف شامگاه شنبه در آیین اختتامیه ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و همایش بین‌المللی امام سجاد(ع) که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: تاریخ اسلام خطبه ارزشمند امام سجاد(ع) در کاخ یزید را فراموش نمی‌کند.

 

وی افزود: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در حالی به شام وارد شدند که شامیان به علت کشته شدن امام حسین(ع) تحت عنوان خارجی جشن گرفته بودند اما با رسوا شدن یزید توسط این دو بزرگوار در عرض چند روز پایتخت شام از جشن و سرور به حزن اندوه تبدیل شده و دانستند که با فرزند پیامبر(ص) چه کردند.

 

امام جمعه نجف اشرف عنوان امام سجاد(ع) درآن شرایط سخت درحالی که مردم پیرو اهل بیت نبودند توانست قلب آنها را تسخیر کند طوری که طی سال‌ها مردم به مکه و عرفه نمی‌رفتند تا زمانی‌که امام سجاد(ع) آنجا باشد.

 

حجت‌الاسلام قبانچی اظهار داشت:  شایسته است که در ادامه این اجلاس ترجمه صحیفه و رساله حقوق، شرح رساله حقوق به زبان‌های زنده دنیا ترجمه و توزیع شود، امام سجاد(ع) مستحق چنین اقدامی است که ما آثار او را ترجمه و رواج دهیم.

 

وی افزود: امروز منطقه آماده حضور و استقبال از حجت‌بن‌الحسن(عج) می‌شو،د شیعیان عراق دریغ نمی‌کنند تا جوانان خود را فدای امام حسین زمان خود کنند، نشان این مودت پذیرایی و استقبال گرم شیعیان عتبات عالیات از زائران امام حسین(ع) در اربعین حسینی است.

 

امام جمعه نجف اشرف بیان داشت: امروز ملت عراق بعد از 1400 سال اسارت به برکت‌خون شهدای خود و با الگوگیری از مبارزات امام خمینی(ره) تجربه جدیدی را شروع کرده تا بر اساس وحدت آزاد شود.

 

حجت‌الاسلام قبانچی ابراز کرد: ما تلاش می‌کنیم در عراق حکومتی را تشکیل دهیم که همه مردم اعم از کردها، ایزدی‌ها، اهل سنت و شیعیان عراق در آن شرکت داشته و راضی باشند اما دشمنان با توطئه تلاش می‌کنند که اجازه ندهند ما به اهداف خود برسیم.

 

وی با تشکر از ملت جمهوری اسلامی ایران و موضع‌گیری‌های مقام معظم رهبری که از ملت عراق در سخت‌ترین شرایط دفاع کردند، عنوان کرد: امروز ملت عراق با پیروی از اهل‌بیت(ع)، کسب آگاهی از طریق مرجعیت و با وحدت توانسته بر توطئه دشمنان غلبه کند.

 

امام جمعه نجف اشرف در پایان خاطرنشان کرد: از رهبر انقلاب بابت فرمایشات اخیر خود مبنی بر ادامه حمایت همه جانبه از ملت عراق تشکر می‌کنیم، امروز ما در عراق مرحله اصلاحات سیاسی را پشت سر می‌گذاریم زیرا موفقیت ما مستلزم اصلاحات سیاسی و خدماتی است./807/پ202/ح

ارسال نظرات