۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۲۸۰۷۲۴
از سوی جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان؛

تقویم آموزشی حوزه علمیه اصفهان اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اعلام تقویم آموزشی حوزه اصفهان و تفاوت آن با سایر حوزه ها گفت: امسال جلسه عمومی با طلاب جدیدالورود و خانواده ها و جلسه خصوصی با خانواده ها داشتیم، رهنمودهای رییس حوزه در مراسم افتتاحیه نیز ره توشه ای برای طلاب و مسؤولین خواهد بود.
حجت الاسلام عليرضا باطني

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، جانشین مدیر حوزه های علمیه استان اصفهان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، گفت: حوزه علمیه اصفهان در شروع  و پایان سال تحصیلی با سایر حوزه ها متفاوت است، به طوری که پایان آن مرداد ماه و شروع آن اول شهریور است و یک ماه تعطیلات تابستانی داریم و کلیه دروس سطح و خارج از اول شهریور ماه شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال هم مانند سال های قبل در آغاز سال تحصیلی مراسم افتتاحیه ای داریم که با حضور رییس حوزه های علمیه استان اصفهان، حضرت آیت الله مظاهری و مدیر حوزه های علمیه استان آیت الله طباطبایی نژاد و سایر مسؤولین مرکز مدیریت و مدیران مدارس و طلاب جدیدالورود برگزار خواهد شد.

جانشین مدیر حوزه های استان اصفهان افزود: در این مراسم از برگزیدگان و حایزان رتبه های برتر در امور آموزشی و پژوهشی تقدیر خواهد شد و رهنمودهای حضرت آیت الله مظاهری و مدیر محترم حوزه های علمیه استان، ره توشه ای برای طلاب و مسؤولین حوزه خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی بیان داشت: هر سال ما افراد علاقه مند ورود به حوزه ها را در یک پروسه زمانی 2 تا 3 ماهه به لحاظ آمادگی علمی، توان جسمانی و صلاحیت های اخلاقی گزینش کرده و پذیرفته شدگان را مطابق با ظرفیت، سهمیه و تحصیلات افراد در مدارس مختلف توزیع می کنیم.

 وی اظهار داشت: همچنین چند روز پیش یک اردوی 24 ساعته را برای ورودی های جدید تدارک دیدیم که در مدرسه علمیه چهارباغ اصفهان برگزار شد، ابتدا یک دیدار و سخنرانی عمومی با طلاب جدیدالورود و خانواده های آن ها داشتیم، بعد از آن هم جلسه ای اختصاصی با خانواده طلاب برگزار کردیم.

جانشین مدیر حوزه های استان اصفهان ابراز داشت: در جلسه عمومی در خصوص حسن انتخاب آن ها و ظرفیت حضور استعدادهای خوب در حوزه علمیه و عرصه هایی که در داخل و خارج کشور برای تبیین و تعمیق معارف دین وجود دارد، با حضار گفتگو کردیم و بایسته های ورود به حوزه و نکات لازم به آن ها گوشزد شد.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی در پایان گفت: در جلسه با خانواده ها به صورت جداگانه، پدر و مادرهای طلاب جدید توجیه شدند و به سوالات آن ها پاسخ داده شد که امیدواریم با این وجود امسال مدیران مدارس بتوانند طلاب را با دغدغه کمتری در نظام آموزشی حوزه اصفهان قرار دهند و حداکثری بهره گیری را از وقت و امکانات موجود داشته باشیم. /939/ت302/ب

ارسال نظرات