۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۸۰۷۰۷
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

ایستادگی طلاب در برابر ناهنجاری های اجتماعی بزرگ‌ترین امر به معروف است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان خراسان شمالی با بیان این‌که طلاب و روحانیان در مقابله و ایستادگی در برابر تهاجم نرم دشمنان در صف نخست مدافعان بوده و مهم ترین نقش را دارند، گفت: ایستادگی طلاب و روحانیان در برابر ناهنجاری های اجتماعی، کمک به سلامت خانواده ها و از بزرگ ترین معروفات است.
حجت الاسلام سالاري مکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب ترم تابستانی استان، بر استفاده حداکثری از وقت از سوی طلاب و روحانیان تأکید کرد و افزود: ارزش وقت بسیار بالا بوده و با هیچ چیز دیگر قابل مقایسه نیست به همین دلیل نیز همه افراد علی الخصوص طلاب و روحانیان می بایست قدر فرصت ها و اوقات زندگی خویش را بدانند.

 

وی با اشاره به این که کسب مؤفقیت ها و طی مدراج علمی و عملی از سوی طلاب در سایه استفاده بهینه از وقت ممکن می شود، افزود: شهید ثانی با وجود خفقان دوران حیات خویش و در شرایط بغرنجی که در زندان برای او ایجاد کرده بودند، در طول عمر 54 ساله خود بیش از 200 اثر علمی خلق کرد و به یادگار گذاشت که این میزان فعالیت یک روحانی مجاهد در شرایط بسیار سخت، حجت را بر طلاب و روحانیان تمام می کند.

 

حجت الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: کم کاری در زمینه جهد علمی و فقهی و عدم استفاده مناسب از وقت، افزون بر مسؤولیت دنیوی، عقوبت اخروی نیز در پی داشته و باید در روز قیامت پاسخگوی عدم استفاده از فرصت ها باشیم.

 

دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به تلاش های امام راحل و استفاده از تمام وقت و ظرفیت موجود از سوی بنیان گذار انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اگر امروز امام خمینی(ره) در دنیا به عنوان چهره درخشان و الگو معرفی شده، به دلیل ایمان و مدیریت این مرد الهی است.

 

وی اضافه کرد: ایمان به باری تعالی و باور قلبی به این که فعالیت برای خدا مؤفقیت حتمی را در پی دارد، سبب شد تا امام راحل افزون بر ایران، دنیا را نیز متحول کند و امروز کشورها و ملت های زیادی تحت تأثیر افکار والای وی قرار دارند.

 

حجت الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: این مؤفقیت به آن دلیل حاصل شد که امام خمینی(ره) در وهله نخست خود را بر مبنای خواست خداوند مدیریت کرد به گونه ای که با مدیریت وقت خویش تا مدیریت اخلاق فردی و اجتماعی خود و سپس مردم، جامعه جهانی را تحت تأثیر قرار داد و برنامه های الهی اسلام را در اقصی نقاط جهان پیاده کرد.

 

وی با تأکید بر این که امروز نیز طلاب و روحانیان باید به عنوان جبهه مقدم پاسداری از اسلام و نظام دینی، در تمامی جنبه های زندگی خود مدیریت مناسبی را اعمال کنند، افزود: طلاب و روحانیان در مقابله و ایستادگی در برابر تهاجم نرم دشمنان در صف نخست مدافعان بوده و مهم ترین نقش را دارند.

 

حجت الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: ایستادگی طلاب و روحانیان در برابر ناهنجاری های اجتماعی نوعی کمک به سلامت خانواده ها محسوب می شود که رهبر معظم انقلاب آن را به عنوان بزرگ ترین معروفات توصیف کردند.

 

وی با اشاره به رهنمودهای رهبری مبنی بر این که هر فرد در هر جایی که قرار دارد باید آنجا را مرکز دنیا دانسته و بداند که همه مسؤولیت ها متوجه او است، افزود: این تأکید رهبر معظم انقلاب به آن معنا است که به عنوان مثال اگر در دوران جنگ، روحانیان و طلاب همانند سایر اقشار جامعه وظیفه داشتند با در دست گرفتن اسلحه راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شوند، امروز طلاب و روحانیان وظیفه دارند تا با افزایش بصیرت و کسب علم و تقوا، در میدان جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان حاضر شده و اجازه ندهند مخالفان اسلام، دین و اعتقادات نسل جوان جامعه اسلامی را به یغما ببرد./9314/پ202/ح

ارسال نظرات