۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۸۰۶۳۳
حجت الاسلام شربیانی:

اقتصاد مقاومتی راه کار بومی حل مشکلات کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه عجب شیر اقتصاد مقاومتی را راهکار بومی حل مشکلات کشور دانست و گفت: مصرف صحیح و به جا در اقتصاد مقاومتی متفاوت از ریاضت اقتصادی است.
حجت الاسلام محمود شربياني، امام جمعه عجب شير

حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعادت جامعه را در گرو عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری دانست و ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی طرح بومی اقتصادی کشور برای خروج از شرایط کنونی کشور است.

 

وی، با بیان این‌که اقتصاد کشور باید مقاوم و پویا باشد، ابراز داشت: بهترین راه درمان مشکلات اقتصادی کشور و حل مسائل آن، تحقق اقتصادی مقاومتی در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب است، نیاز امروز جامعه توجه به محورهای اقتصاد مقاومتی است.

 

حجت الاسلام شربیانی در ادامه، بیانات و رهنمود های رهبر انقلاب را فرمول بومی حل مسائل کشور عنوان کرد و افزود: بهترین راه درمان مسائل اقتصادی کشور، خروج از شرایط راکد امروز است، اقتصاد کشور باید پویا، مقاوم و مناسب با منابع کشور و همراه با توجه ویژه به دانش بنیانی آن باشد.

 

وی رابطه فرهنگ و اقتصاد را یک ارتباط تنگاتنگ خواند و اظهار داشت: فرهنگ در حقیقت چارچوب رفتاری و دیدگاه یک جامعه را ترسیم می کند، بی شک توجه به فرهنگ صحیح مصرف و ارائه الگوی مصرف صیحیح و بهره گیری از منافع مفید و مثمر ثمر است.

 

امام جمعه عجب شیر یکی از ابعاد مهم مسأله اقتصاد را مدیریت مصرف دانست و اظهار داشت: بهره گیری از فرصت آموزه های دینی و توجه به شیوه الگوی مصرف در منابع دینی و اسلامی در ارائه یک الگوی مصرف بهینه و بومی می تواند موفق عمل کند.

 

 وی بیان حقیقت دینی اسراف را بسیار مؤثر عنوان کرد و اذعان داشت: ترسیم مفهوم صحیح صرفه جویی و دوری از اسراف به این معنا که صرفه جویی در واقع مصرف صحیح منابع و نعمات الهی است، مشوق مردم و جامعه در عمل به این مفهوم دینی و عقلانی خواهد بود.

 

حجت الاسلام شربیانی، تصریح کرد: خروج از اعتدال در مصرف و صرف بی جای منابع و غیر کارشناسانه در زندگی فردی و سازمان های دولتی در حقیقت کلمه اسراف می باشد، بنابراین اقتصادی مقاومتی در معنایی متفاوت از ریاضت اقتصادی قرار دارد./854/ت302/ب

ارسال نظرات