۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۲۸۰۳۷۵
معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت رقیه مشهد تشریح کرد؛

ضرورت کسب مهارت گفت و گو برای رفع مشکلات خانوادگی

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد به راه های عبور از مشکلات زندگی اشاره کرد و گفت: همسران باید ارتباط عاطفی داشته باشند و مشکلات خود را با گفت و گو حل کنند.
خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم هوشیار، معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد، امروز در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی در جمع زائران و مجاوران گفت: خداوند متعال «رب العالمین» و پرورش دهنده بندگان است. ذات اقدس الهی این صفت را به بندگان خود افاضه کرده است؛ از این رو بانوان نیز تربیت کننده هستند و همسر و فرزندان خود را تربیت می کنند.

 

وی با اشاره به این که ارتباط عواطفی باید میان همسران رد و بدل شود، ابراز کرد: از این رو همسران باید محبت خود را مستمر و دائم داشته باشند.

 

استاد تفسیر مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد خطاب به بانوان گفت: مهارت زندگی را بیاموزید و برای رفع مشکلات خود و پیدا کردن راهکار به مشاور رجوع کنید.

 

هوشیار به راه های عبور از مشکلات زندگی اشاره کرد و افزود: هیچ گاه به همسر خود بی احترامی نکنید و بدانید که مشکلات شما با گفت و گو برطرف می‌شود و زمانی که از عملی عصبانی شدید، تغییر حالت بدهید، مکان خود را عوض کنید و وضو بگیرید تا عصبانیت شما فروکش کند.

 

صدقه دادن و احسان به دیگران سبب وسعت رزق می شود
معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد در پاسخ به این پرسش که در برابر مشکلات اقتصادی چه کنیم، اظهار کرد: در برابر مشکلات اقتصادی باید صبور باشید، همه در ابتدا زندگی مشکلات زیادی داشتند و با صبوری و قناعت مشکلات حل شده است. حضرت زهرا(س) زندگی ساده ای داشتند، زندگی ایشان را در زندگی خود یادآور شوید.

 

وی به راه های کسب رزق اشاره کرد و افزود: برای وسعت رزق، به پدر و مادر خود احترام بگذارید، صدقه بدهید و به دیگران احسان کنید و همچنین رزق حلال از خداوند بخواهید و اذکار و دعاهای وارد شده را نیز بخوانید.

 

استاد تفسیر مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد با اشاره به این که احترام پدر و مادر واجب است، گفت: خداوند متعال در قرآن می فرماید:« وَبِالْوَالِدَیْنِ إِحْسَانًا»، در همه کارها باید از پدر و مادر اطاعت کنید مگر زمانی که امر آن ها با دستور خداوند مغایر باشد.

 

هوشیار با اشاره به این که زنان نیکو، حافظ اموال همسران خود هستند، افزود: بانوان شایسته، مراقب اموال همسران خود هستند و آن ها را درست مصرف می کنند./1309/پ202/ح

ارسال نظرات