۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۷۹۶۲۰
امام جمعه بیرانشهر مطرح کرد؛

لزوم توجه به محتوای جشنواره رضوی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرانشهر با تأکید بر توجه به محتوای برگزاری جشنواره رضوی گفت: در قالب این جشنواره باید اهداف برگزاری آن به خوبی در جامعه تبیین شود.
فرهنگ رضوي

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد نظری، امام جمعه بیرانشهر، با اشاره به این که جشنواره رضوی هر سال در دهه کرامت به میزبانی استان لرستان برگزار می شود، گفت: هدف این جشنواره  نهادینه شدن فرهنگ رضوی در جامعه است.

 

وی با تأکید بر این که  باید از این فرصت های طلایی که در اختیار داریم در جهت تبیین فرهنگ رضوی بهره مند شویم، افزود: توجه به سیره ی رضوی و عمل به آنها موجب می شود برکات امام رضا(ع) در زندگی ما همواره جاری و ساری شود.

 

حجت الاسلام نظری خاطرنشان کرد: وجود پر برکت حرم مطهر امام رضا(ع) در کشور موجب می شود که ما ایشان را شاهد اعمال، رفتار، گفتار و کردار خویش بدانیم.

 

وی توجه به سیره ی عملی و رفتاری امام رضا(ع ) را امری بسیار مهم در پیمودن مسیر صحیح زندگی بیان کرد و افزود: در قالب همایش ها و برنامه ها باید سیره ی رضوی به خوبی برای آحاد مردم به ویژه جوانان تبیین شود.

 

امام جمعه بیرانشهر با اشاره به این که شیعه به امامت بیشتر توجه می کند و اهل تسنن نیز به قرآن بیشتر اهمیت می دهند، عنوان داشت: این امری پسندیده نیست.

 

وی در ادامه با اشاره به سخن پیامبر(ص) ادامه داد: باید به قرآن و امامت با هم توجه داشته باشیم چراکه اهمیت و توجه به امامت و قرآن در کنار هم پسندیده است.

 

حجت الاسلام نظری با اشاره به این که بسیاری از مردم آرزوی رفتن به کربلا را دارند درصورتی که یک بار به زیارت امام رضا(ع) نرفته اند، افزود: بین امامان فرقی نیست و زیارت امام بر ما امری واجب است.

 

وی با بیان این که دهه کرامت، دهه ی امامت است، گفت: تبیین مقام و جایگاه امامت باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه بیرانشهر با تأکید بر این که در برگزاری جشن ها و جشنواره رضوی نباید فقط به ظاهر مراسم توجه شود، اظهار داشت: با برنامه ریزی صحیح باید در جهت تبیین اهداف برگزاری جشنواره حرکت کرد./9459/د102/س

ارسال نظرات