۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۷۹۶۱۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

دروازه های واردات در اقتصاد پسا تحریم گشوده نمی شود

خبرگزاری رسا ـ صرامی با اشاره مطرح شدن شیوع واردات بی رویه پس از رفع تحریم ها گفت: بدون شک ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی شرایطی فراهم می کند تا اجناس خارجی نتوانند به سطحی که شایعه آن توسط افراد ذی نفع مطرح می گردد به کشور وارد شوند.
صرامي نماينده مجلس شوراي اسلامي

حسن صرامی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان پیرامون اقتصادی کشور و وضعیت واردات در اقتصاد پسا تحریم گفت: اقتصاد ما با ابلاغ های بالادستی مقام معظم رهبری و مصوبات مجلس بر اقتصاد مقاومتی مبتنی شده و در شرایط پسا تحریم باید پیش بینی هجوم جدید و تازه ای را که با منش های جدید از طرف استکبار به خصوص در بخش اقتصاد علیه جمهوری اسلامی وجود دارد، داشته باشیم.

 

وی با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: بدون شک ابلاغ های اقتصاد مقاومتی و قوانینی که در این اواخر در حمایت از تولید و قانون مبارزه با قاچاق ارز و کالا وجود داشته شرایطی فراهم می کند تا اجناس خارجی نتوانند به سطحی که شایعه آن فراوان است و کسانی که ذی نفع هستند به این شایعات دامن می زنند وارد کشور شود.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ساز و کاری دیده خواهد شد که اقلام اساسی و مواد اولیه ای که ما در کشور توان تولید آن را نداشته و نیاز به آن وجود دارد برای پیشرفت صنعت را وارد کنیم اما اینطور نیست که دروازه ها برای ورود هر نوع کالا باز شود چرا که ما قبل از تحریم هم دروازه های باز در کشور خود نداشتیم و نباید انتظار داشته باشیم که پس از تحریم نیز این اتفاق بیفتد.

 

وی با تأکید بر این که بدون شک دورازه های کشور ما برای اقلام مصرفی و تزیینی بسته خواهد بود، تصریح کرد: این مسأله می تواند از اشتغال حمایت کرده و درآمدزایی و گردش پول را ایجاد کند.

 

صرامی با انتقاد از ورود بی رویه کالای مصرفی اظهار کرد: این اتفاقی که دروازه های کشور برای ورود کالای خارجی بدون هیچ گونه دسته بندی در مورد رده‌های نیازی باز باشد حرف غیر عالمانه و غیر اقتصادی است بنابراین امکان ورود مواد اولیه مورد نیاز برای چرخیدن چرخ تولید باز خواهد بود تا آنچه نیاز است را در داخل کشور تولید کنیم و بقیه موارد شامل قاچاق کالا می شود که مجازات های سنگینی برای آن دیده شده است./1304/ت302/ش

ارسال نظرات