۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۷۸۶۰۸

حماس بر عدم تعامل با وزیران جدید تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که این جنبش هرگز با وزرای جدید دولت فلسطین تعامل نخواهد کرد.
ابومرزوق

به گزارش خبرگزاری رسا،موسی ابومرزوق عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس طی اظهاراتی گفت که رامی حمد الله با توافق گروه های فلسطینی به عنوان نخست وزیر دولت وفاق ملی تعیین شد و گرچه این دولت شکست خورده و هیچ پیشرفتی حاصل نکرد اما اجماع ملی برای تغییر آن و تبدیل به یک دولت وحدت ملی وجود دارد.

 

وی در خصوص پیشنهادات مربوط به آتش بس طولانی مدت در غزه اظهار داشت: تا به این لحظه هیچ پیشنهاد مکتوبی در این باره وجود ندارد. گرچه معادله مطرح یا همان تثبیت آتش بس در مقابل حل مشکلات غزه امری مقبول است اما آنچه اتفاق می افتد باید در چارچوب ملی باشد و نباید غزه از کرانه باختری جدا شود زیرا این دو جغرافیای واحد هستند و نباید بهای سیاسی در کار باشد و همه آنچه که درباره تعیین مدت زمان آتش بس گفته می شود، پیش بینی است و حقیقت ندارد.

 

ابومرزوق همچنین تصریح کرد که روابط حماس با مسؤولان مصری بهبود یافته و اهداف حماس از سفر به عربستان سعودی نیز محقق شده است.

 

وی افزود که مصر و حماس به دنبال اقدام قاهره برای حذف نام حماس از لیست سازمانهای تروریستی، اختلافات خود را حل کرده و رسانه های خبری نیز از اتهام زنی به این جنبش مبنی بر دخالت در امور داخلی مصر دست کشیدند.

 

وی همچنین گفت: ما با صفحه جدیدی از روابط روبرو هستیم و ممکن است از هیئت مذاکره کننده برای بررسی این پرونده دعوت شود همچنانکه بهبود روابط برای مصر و نوار غزه بهتر است.

 

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه خاطر نشان کرد که سفر هیئت این جنبش به ریاست خالد مشعل به ریاض که اواخر ماه مبارک رمضان انجام شد، اهداف خود را محقق کرده است و هر گونه طرح های آتی نیز با توافق دو طرف و هماهنگی مشترک انجام خواهد شد و رهبران حماس در حال حاضر منتظر تعیین زمان سفر رسمی به مسکو هستند.

 

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که دو روز پیش به دوحه پایتخت قطر سفر کرده بود با خالد مشعل رییس دفتر سیاسی این جنبش دیدار و درباره مسائل مهم صحنه فلسطین از جمله آشتی ملی و بازسازی ویرانه های نوار غزه و نیز ایفای نقش مسکو در حمایت از قضیه فلسطین بحث و گفت وگو کرد.

 

لاوروف در این دیدار از مشعل و رهبران حماس برای سفر به مسکو دعوت کرد و آنها نیز این دعوت وی را پذیرفتند./982/ب101/د

ارسال نظرات