۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۷۸۵۹۰
دبیر برگزاری همایش مشروطه:

مردم آذربایجان در حرکت‌های مهم تاریخی همواره پیشقدم بوده‌اند

خبرگزاری رسا ـ دبیر برگزاری هایش مشروطه گفت: مردم تبریز و آذربایجان در حرکت‌های مهم تاریخی همواره پیشقدم بوده‌اند و این نشان از بصیرت مثال زدنی مردم این خطه به کمک رهبری علمای دینی دارد.
نهضت مشروطه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دکتر مسلم اورنگی، دبیر برگزاری دومین همایش از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی، در این همایش، گفت: مردم تبریز و آذربایجان در حرکت‌های مهم تاریخی همواره پیشقدم بوده‌اند و این نشان از بصیرت مثال زدنی مردم این خطه به کمک رهبری علمای دینی است.

 

اورنگی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آذربایجان سر ایران است، خاطر نشان کرد: قطعاً مردم آذربایجان در دفاع از اسلام و ایران وفاداری خود را در طول تاریخ ثابت کرده‌اند چرا که برای صیانت از انقلاب، بزرگان و شهدای بسیاری را تقدیم کرده‌اند.

 

وی، نقش مردم تبریز در استبداد و استعمار ستیزی از مشروطیت تا پیروزی انقلاب اسلامی را محوری دانست و گفت: مردم تبریز با بصیریت و تعهد دینی خود همیشه به پشتیبانی روحانیت در مقابل ظلم ایستاده اند.

 

اورنگی با اشاره به رشادت های مردم آذربایجان، ابراز داشت: لشکر 31 عاشورا و شهیدان آن چون شهید باکری و دیگر شهدای لشکر عاشورا، گواه رشادت های مردم این خطه در راستای حفظ دین مبین اسلام و انقلاب است.

 

وی با اشاره به قیام 8 دی مردم تبریز، گفت: 8 دی که در سال 88 با هدایت های آیت الله شبستری برگزار شد و سبب حماسه 9 دی شد، با این اقدام نشان دادند که با بصیرت سیاسی شرایط کشور را می سنجند و مناسب با آن عکس العمل نشان می دهد.

 

اورنگی، رسالت بسیج اساتید را دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی با روشنگری در فضای دانشگاهی و فضای علمی دانست و اظهار کرد: در این همایش مقالات و تالیفات علمی زوایا و اتفاقات مهم دو واقعه تاریخی قیام مشروطه و قیام 29 بهمن را به خوبی نشان داد.

 

وی ادامه داد: در همایش بین‌المللی «از مشروطه تا قیام 29 بهمن تبریز و پیروزی انقلاب اسلامی» که به همت بسیج اساتید استان و با هماهنگی‌های سازمان بسیج اساتید کشور و اتحادیه دانشمندان جهان اسلام برگزار شد، 7 کمیته علمی، اجرایی، اطلاع رسانی، هماهنگی، مقالات، داوران و سایت همایش با مسؤولیت‌های تعریف شده فعال شد.

 

اظهار کرد: در این همایش مقالات و تالیفات علمی زوایا و اتفاقات مهم دو واقعه تاریخی قیام مشروطه و قیام 29 بهمن را خوبی نشان خواهد داد.

 

گفتنی است این همایش در دو نوبت صبح و عصر در سالن آمفی تئاتر دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد./854/پ202/ب4

ارسال نظرات