۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۲۷۸۱۷۷
مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون شهرری:

ولایت‌مداری حضرت عبدالعظیم حسنی الگوی مردم و مسؤولان باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون (س) با اشاره به ولایت مداری حضرت عبدالعظیم حسنی، گفت: این ویژگی امروز می‌تواند درس مهم و بسیار بزرگی برای آحاد مردم و مسؤولان باشد تا لحظه­ای جدا از ولایت نشده و مرتب در کوران حوادث زمانه مطیع ولایت فقیه باشند.
گنبد عبدالعظيم الحسني

نرگس یاوران مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) شهرری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)  گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) است که در چهارم ربیع الثانی سال 173 دیده به جهان گشود.

 

وی افزود: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) دارای شخصیتی وارسته، بزرگ، بسیار اهل عبادت، راستگو و امانتدار بودند.

 

یاوران با اشاره به ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)، تصریح کرد: ثواب و فضیلت زیارت ایشان در کلام امام هادی(ع) برابر با فضیلت زیارت امام حسین(ع) است.

 

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) با اشاره به عمر با برکت حضرت عبدالعظیم(ع)، گفت: ایشان در طول عمر 79 ساله­ خود وجود با برکت ائمه معصومان امام کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام جواد(ع) و امام هادی(ع) را درک کرده و از امام هادی(ع) و پدر بزرگوار و جد ایشان احادیث و روایات بسیاری را نقل کرده است.

 

وی با اشاره به اعتماد و توجه ائمه معصومان(ع) به حضرت عبدالعظیم(ع)، بیان داشت: ایشان در طول حیات خود مورد اعتماد و توجه ائمه معصومان(ع) بود به نحوی که امام هادی(ع) در بعضی از موارد افرادی را که خدمت ایشان می رسیدند و سؤال یا مشکلی داشتند به حضور ایشان ارجاع داده و او را به عنوان دوست حقیقی خود معرفی می‌کردند.

 

یاوران با اشاره به ویژگی‌های برجسته حضرت عبدالعظیم افزود: از ویژگی‌های برجسته حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) طبع بلند، عزت نفس و دستگیری از محرومان می‌باشد که لقب ایشان را به سید الکریم معروف کرده است و دیگر ویژگی ایشان درس آموزی در مکتب امامان معصوم(ع) است که همراه، همگام، مطیع و ولایتمدار نسبت به اهل بیت(ع) بودند.

 

مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) با اشاره به اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) عقاید و دین خود را به امام هادی(ع) عرضه کرد، افزود: حضرت عبد العظیم حسنی(ع) عقاید و دین خود را در اواخر عمر به امام هادی(ع) عرضه ‌کرد تا ایشان تأیید کنند این ویژگی امروز می‌تواند درس بسیار بزرگی برای آحاد مردم و مسؤولان ‌باشد که لحظه­ای جدای از ولایت نشده و مرتب در کوران حوادث زمانه مطیع ولایت فقیه باشند.

 

وی با اشاره به دیگر ویژگی مهم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، بیان داشت: دیگر ویژگی بسیار مهم ایشان شجاعت است که مانند پدر و جد بزرگوارشان همواره در حال مبارزه با خلفای وقت بودند و همین دلیل سبب مهاجرت مخفیانه ایشان به ایران و سکونت در شهرری شد.

 

یاوران در پایان با اشاره به نقل‌های تاریخی از شهادت حضرت عبدالعظیم خاطرنشان کرد: بنا به نقل‌های تاریخی که از قوت بیشتری برخوردار است حضرت عبدالعظیم(ع) به شهادت رسیدند هرچند که بعضی از مورخان مرگ ایشان را در اثر بیماری می دانند./807/ت302/ب4

ارسال نظرات