۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۲۷۸۰۲۱
سخنگوی طایفه اسماعیلیان یمن:

عربستان سرکرده تروریست‌ها در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی طائفه اسماعیلیان یمن عربستان را سرکرده تروریست‌های منطقه خواند و گفت که این طائفه باج 10 میلیون دلاری عربستان برای حمایت از القاعده و شبه نظامیان منصور هادی در یمن را رد کرد.
يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ «علی نور المکرمی» سخنگوی طائفه اسماعیلیان در یمن در خصوص موضع اسماعیلیان یمن در قبال تجاوز عربستان به خاک کشورشان اظهار داشت: اسماعیلیان در یمن حامی جنبش انصار الله هستند و از این جنبش می‌خواهند به تجاوزهای دشمن سعودی-صهیونیستی پاسخ بدهد.

 

المکرمی افزود:برخی قبایل تندرو سلفی در یمن که مورد حمایت عربستان هستند، برای کشورمان مشکل‌ساز شده‌اند چرا که با حمایت از تروریست‌ها به آنها در ارتکاب جنایات تروریستی کمک می‌کنند.

 

سخنگوی اسماعیلیان یمن تاکید کرد: انگیزه شماری از قبایل یمنی در همکاری با داعش، القاعده و شبه نظامیان منصور هادی ترس یا اکراه آنها از قدرت گرفتن انصار الله است.

 

وی افزود: عربستان حتی به طائفه اسماعیلیان یمن پیشنهاد کرد که در برابر دریافت باج 10 میلیون دلاری از منصور هادی رییس جمهور فراری حمایت کرده و انصار الله را مورد حمله قرار بدهد اما اسماعیلیان دست رد به سینه سعودی‌ها زدند.

 

المکرمی گفت: قبایل اسماعیلیه یمن یک گروه نظامی تشکیل داده و با مبارزان انصار الله علیه دشمن سعودی ائتلاف کرده است، چرا که عربستان، یمن را نابود کرده و ملت یمن در برابر نقشه آمریکا و اسرائیل علیه کشورمان خواهد ایستاد.

 

سخنگوی طائفه اسماعیلیه با اشاره به اینکه عربستان درگیری‌ها در جنوب یمن را فرماندهی می‌کند، گفت: عربستان درصدد جدا کردن شهر عدن در جنوب یمن است که تحت کنترل انصار الله و ارتش یمن قرار دارد و حملات تروریست‌ها در این شهر کاملا با هماهنگی عربستان صورت می‌گیرد.

 

المکرمی گفت: تا چند روز دیگر نشستی را با حضور بزرگان قبایل و عشیره‌های یمنی در صنعا برگزار می‌کنیم تا در آن ایده‌ها برای حل بحران سیاسی یمن و پاسخ به تجاوز دشمن سعودی بررسی شود.981/ب101/د

ارسال نظرات