۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۲۷۷۹۶۲

عضویت 58 هزار نفر در شبکه مخاطبان «نورالهدی»

خبرگزاری رسا ـ مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: بیش از 58 هزار نفر از سراسر کشور عضو شبکه مخاطبان «نورالهدی» حرم مطهر رضوی هستند.
نورالهدي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، جواد هاشمی، مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی  با بیان این که مقطع تحصیلی دبیرستان با عضویت 28 هزار و 900 نفر بیشترین مخاطبان این طرح را شامل می‌شوند، بیان داشت: مقطع راهنمایی با 15 هزار و 770 نفر و مقطع ابتدایی با 14 هزار و 380 نفر تاکنون به عضویت این طرح فرهنگی در آمده‌اند.

 

وی با اشاره به برگزاری طرح فرهنگی نورالهدی در قالب نشریات برای کودکان و نوجوانان ویژه ایام ضیافت الله در حرم مطهر رضوی، بیان داشت: طرح یادشده، در ایام ماه مبارک رمضان، برای دانش آموزان 7 تا 19 ساله برگزار شد که شعر، مسابقه، کاردستی، نمایشگاه نقاشی و نامه‌های کودکان از جمله مطالبی بود که در این نشریه عنوان و در اختیار اعضای نورالهدی قرار گرفت.

 

هاشمی با اشاره به عضویت گروه‌های سنی کودک، نوجوان و جوان در شبکه مخاطبان «نورالهدی» افزود: طرح یادشده برای دانش‌آموزان7  تا 19‌ ساله برگزار می‌شود و این اعضا در صورت همراهی با طرح، می‌توانند تا انتهای دوره دبیرستان از خدمات نورالهدی استفاده کنند.

 

وی با اشاره به این مطلب که شبکه مخاطبان نور الهدی به منظور معرفت افزایی و استمرار برکات زیارت زائران بارگاه منور رضوی ایجاد شده است، افزود: تولید و ارسال جزوه آموزشی، ارسال محصولات الکترونیک از طریق ایمیل و ثبت نام اعضاء جدید در طرح آموزشی نورالهدی از جمله فعالیت‌های این شبکه است.

 

هاشمی، تدوین نظام جامع آموزش‌های فرهنگی و ارتقای باورهای دینی با رویکرد تربیت محور را از اهداف این طرح نام برد و بیان داشت: با توجه به اهمیت و جایگاه کتابخوانی برای تربیت نسلی پویا و موفق و ایجاد ارتباط بین زائران و مجاوران ثامن الحجج(ع)، طرح شبکه نورالهدی با موضوعات اخلاقی، اعتقادی و مذهبی به صورت کتبی و غیرحضوری راه‌اندازی شده است.

 

مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: تحکیم بنیان خانواده، از دیگر اهداف اصلی این شبکه است و از آنجایی که هدف صرفا ایجاد فضایی برای سرگرمی کودکان نیست، ب بازی‌هایی در مجلات طراحی شده که کودکان با کمک والدین خود می‌تواند آن را انجام دهند و از این طریق با یکدیگر مشارکت داشته باشند.

 

مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: علاقه‌مندان به عضویت در این طرح فرهنگی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 05132002573 تماس بگیرند و برای عضویت در شبکه مخاطبان نورالهدی به پورتال معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی به نشانی razavi.aqr.ir  مراجعه کنند./1308/د102/ب4

ارسال نظرات