۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۲۷۷۲۳۱
رییس سازمان بسیج اساتید کشور:

آمریکا، کشوری نیست که بتوان به راحتی به آن اعتماد کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور با بیان این‌که خلف وعده در تاریخ آمریکا مسأله عادی و طبیعی شده است، گفت: آمریکا، کشوری نیست که بتوان به راحتی به آن اعتماد کرد.
دکتر سهراي صلاحي، رييس سازمان بسيج اساتيد کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمود صلاحی، رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور عصر امروز در نخستین همایش گرامیداشت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به آذربایجان‌شرقی با اشاره به مذاکرات‌ اخیر هسته‌ای ایران با گروه 5+1 اظهار داشت: آنچه مسلم است؛ آمریکا، کشوری نیست که به راحتی بتوان به آن اعتماد کرد.


وی با بیان این‌که خلف وعده در تاریخ آمریکا مسأله عادی و طبیعی شده است، خاطرنشان کرد: طبق اسناد متقن، آمریکایی ها در سال 1982، طرح اشغال کشور عراق را برنامه ریزی کرده بودند در حالی که در جنگ ایران و عراق، به صورت همه جانبه از عراق حمایت کردند.


صلاحی با اشاره به سیاست‌های خصمانه آمریکا نسبت به ممالک اسلامی به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: امام خمینی(ره) با مجاهدت و بینش منحصر به فرد خود در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی، دست استکبار جهانی را از دخالت در مسائل ایران اسلامی کوتاه کرد.


وی با بیان این‌که آمریکا هنوز از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ضرر می بیند، تصریح کرد: تسلط بر معدن انرژی جهان(خلیج فارس)، مهار قدرت اقتصادی کشورهای رقیب و مهار انقلاب اسلامی و اثرات آن در جهان از مهمترین رویکردهای آمریکا برای دستیابی به اهداف شوم خود و بخصوص تسلط بر منطقه خاورمیانه است.


رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور ادامه داد: کشور آمریکا در بیش از 76 کشور جهان، نیروی نظامی دارد و 17 دانشگاه از مهم ترین و بهترین دانشگاه های دنیا در این کشور قرار دارند، هفت بانک معتبر بین المللی از 10 بانک برتر جهان در کشور آمریکا قرار گرفته است که همه این آمار حاکی از انحصارطلبی قدرت در دست استکبار جهانی است.


صلاحی با اشاره به برخی سیاست های مداخله جویانه کشور آمریکا در کشورهای خاورمیانه، ادامه داد: آمریکا با 300 هزار نیروی نظامی وارد عراق شد و یکی از مهم‌ترین اهدافش از حمله نظامی به عراق، تبدیل رژیم صهیونیستی به قدرت برتر منطقه و پس از آن انتقال قدرت به خودش بود.


وی با تأکید بر این‌که هدف اصلی آمریکا در منطقه و مذاکرات هسته‌ای تأمین امنیت برای رژیم صهیونیستی است، گفت: رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و تعیین خطوط قرمز نظام و همچنین ابلاغ سیاست‌های کلان اقتصادی در سال‌های اخیر موجب شده دشمنان حمله تبلیغی رسانه‌ای خود را متوجه ولایت فقیه بکنند./935/پ202/ح

ارسال نظرات