۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۷۶۹۰۵
عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان طلاب:

استکبار ستیزی جزء تفکیک ناپذیر انقلاب اسلامی است/ هدف دشمن ایجاد اختلاف و دو دستگی در ایران است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم قطعنامه مصوب درباره ایران را تا زمانی که آمریکایی‌ها و طرف‌های غربی برای آن ارزش قائل باشند و به مفاد آن عمل کنند برای جمهوری اسلامی محترم دانست و گفت: رجز خوانی‌های آمریکا نفس نفس زدن‌های بیهوده از شکست در مقابل ملت ایران است.
سيد جلال رضوي مهر مدير کل امور ديني و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه
حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تاریخ شورای امنیت و سازمان ملل را نشان‌دهنده سیاست کشورهای ذی نفوذ دانست و اظهار داشت: کشورهای ذی نفوذ همواره به وسیله شورای امنیت و سازمان ملل به دنبال منافع خود و به دنبال ظلم و اتهام به کشورهای مستقل و در حال رشد و توسعه هستند.
عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم ادامه داد: همانگونه که شواهد نشان می‌دهد هنوز 5+1 به تعهدات خود عمل نکرده است؛ طرف‌های مقابل ایران اسلامی باید اول راست آزمایی را از خود شروع کرده، توطئه‌ها، جنگ و خونریزی، تقویت تروریسم در خانورمیانه و هزاران سنگ اندازی در مسیر بالندگی جمهوری اسلامی را جوابگو باشند.
حجت الاسلام رضوی مهر افزود: توطئه گران 28 مرداد چرا ساکت نشسته‌اند؟ مقدمه سازان فتنه 88 از آن سر دنیا با بوق و کرنا با مداخله مستقیم، امنیت و استقلال ما را نشانه گرفته‌اند؛ چرا کشورهای استعماری خود شروع نمی‌کنند و چرا سکوت کرده‌اند؛ آنچه مسلم است اینکه مذاکره کنندگان ایرانی با تمام توان خویش به دفاع از چارچوب‌ها از حقوق ملت و انقلاب اسلامی اهتمام ورزیدند.
وی اظهار داشت: رجزخوانی‌های آمریکا نفس نفس زدن‌های بیهوده‌ای است که آنان را بازمانده از پیروزی در برابر ملت بزرگ ایران نشان می‌دهد؛ البته ایران اسلامی در گذشته، اکنون و آینده طبق فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نیست؛ این مذاکرات باعث شد تا با روشنگری این اتهام در جلو چشمان جهانیان از جمهوری اسلامی دفع شده و بار دیگر دولت‌های استکباری در مقابل تیم مذاکره کننده مقهور در مقابل تدبیر ایران قرار گیرند.
عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم تصریح کرد: این شورای امنیت است که باید به وظیفه و رسالت خود بدون انگیزه و شائبه‌های یک جانبه اقدامات قاطع و مبتنی بر مفاد قطعنامه را مورد تصویب قرار دهد؛ ما به دولتمردانمان تا زمانی که از خطوط قرمز عبور نکنند اعتماد کامل داشته و تا آخرین حروف این قطعنامه و بندهای آن پشتیبان آنان خواهیم بود.
حجت الاسلام رضوی مهر دیدبان اصلی در این زمینه را چشم بینای رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: همواره در طول زمان رهبری خردمندانه و حکیمانه ایشان به اثبات رسیده است ما به طرف مقابل ایمان نداریم اما به لحاظ ثابت نمودن این حقیقت به مذاکره تن دادیم تا هرگز بهانه‌ای به دست دشمنان نداده باشیم.
وی تصریح کرد: آن روزی که دشمنان ما آزادی سرمایه‌های بلوکه شده ایران اسلامی را اعلام کنند و دست از شرارت و تجهیز تروریسم و دخالت در سرنوشت ملت‌ها را از سرلوحه فعالیت‌های خود محو نمایند قطعاً روزی است که گرچه دیر اما خواسته ملت‌های مستقل منطقه است.
عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: قطعنامه تا زمانی ارزشمند است که طرف‌‌های مقابل پایبند به تعهدات خویش باشند؛ ما چه شاهد اجرای قطعنامه باشیم و چه دشمنان پا از اقدام درکشند و عملی انجام ندهند در هر صورت تکلیف و سرنوشت خود را چنانجه در سی سال گذشته ثابت نموده‌ایم استمرار و ادامه خواهیم داد و افق روبروی ایران، عزت، مصلحت و حکمت است.
حجت الاسلام رضوی مهر ادامه داد: روح امام و شهدا شهادت می‌دهد که چه با عزت زندگی کنیم و یا به شهادت برسیم به دنبال اجرای فرمان الهی و اجرای منویات بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و اطاعت از مقام معظم رهبری هستیم؛ سربلندی ما اتحاد و انسجام و یکدلی است؛ دشمنان به دنبال چند قطبی نمودن و شنیدن دو صدای متفاوت از جمهوری اسلامی هستند که این آرزو را به گور خواهند برد.
وی ابراز داشت: استکبار ستیزی جزء تفکیک ناپذیر از انقلاب اسلامی است و مذاکرات ما تنها در این چارچوب در وین 5+1 با تیم مذاکره کننده گفت و گو داشته‌اند.
عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در پایان ابراز امیدواری کرد: هیأت حاکمه آمریکا و طرف‌های مقابل برای حسن نیت پایبند به آنچه باشند که دوازده سال در گفت و گو، میزگرد، مصاحبه‌ها و اتخاذ مواضع‌ بیان شده است. حسن نیت در مقابل حسن نیت و عهد شکنی در مقابل عدم اقدام به تعهدات طبیعتی است که اگر هر کدام از طرفین به وظیفه خود عمل نکنند تفاهم نامه صرفاً یک نوشتار است.
حجت الاسلام رضوی مهر ادامه داد: آنچه جوهره اصلی این نشست را به عیار تبدیل می‌کند اقدامی است که منتظر هستیم از آن سوی مرزها از طرف مقابل مشاهده شود؛ در عین حال وظیفه داریم از دولت و مجلس تیم‌های امنیتی، شورای امنیت جمهوری اسلامی و درایت رهبری تقدیر و تشکر کنیم./836/ت302/ج
ارسال نظرات