۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۲۷۶۷۴۲

اخبار کوتاه خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ عفو 18 زندانی خراسان شمالی از سوی رهبری، کمک چهار میلیارد ریالی اسفراینی ها به بازسازی عتبات عالیات و اردوهای جهادی دانشجویان در مناطق محروم خراسان شمالی، عناوین اخبار کوتاه فرهنگی این استان هستند.
اخبار کوتاه خبرگزاري رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی از برخورداری 18 نفر از زندانیان استان از برکات و رأفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

 

وی اظهار کرد: در اجرای بخشنامه عید سعید فطر و با عنایات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 18 نفر از زندانیان استان مشمول عفو قرار گرفتند که از این تعداد 8 نفر از زندان آزاد و مابقی مشمول کاهش مجازات قرار گرفتند.

 

حجت الاسلام قدرتی افزود: زندان پایان کار و پایان سرنوشت انسان خاطی نیست، بلکه زندانیان می توانند با استفاده از این فرصت های عظیم و عبادت و آموزش و استفاده حداکثری از برنامه های فرهنگی و مذهبی زندان و حضور قلبی بیشتر و توبه و تضرع در پیشگاه خداوند منان و توکل به عنایاتش، بازگشت سالم و تولد مجددی را تجربه کرده و شجاعانه به آغوش گرم خانواده بازگردند.

 

گفتنی است، در آستانه عید سعید فطر، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر، پیشنهاد عفو، تخفیف و تبدیل مجازات 930 نفر از محکومانی را که در کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده اند، ارائه کرد که این پیشنهاد مورد موافقت رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

 

کمک چهار میلیارد ریالی مردم اسفراین برای بازسازی عتبات عالیات

سرهنگ حمید معین، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان اسفراین گفت: مردم نیکوکار اسفراین تاکنون بالغ چهار میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات کمک کرده‌اند.

 

وی اظهار کرد: مردم این شهرستان از ابتدای تشکیل ستاد عتبات عالیات تاکنون کمک‌های مالی گسترده‌ای برای بازسازی عتبات عالیات داشته‌اند که این امر نشانگر عشق، ارادت عمیق و خالصانه آنها به اهل بیت و امامان معصوم (ع) است.

 

این مسؤول گفت: کمک به بازسازی عتبات عالیات و قدم نهادن در این امر خداپسندانه عاملی برای رسیدن انسان به کمال معنوی است و افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند با کمک به بازسازی عتبات عالیات، راه رسیدن به معرفت ائمه (ع) را برای خود هموار کنند.

 

سرهنگ معین افزود: طی 10 سال فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات در این شهرستان، مردم عاشق اهل بیت (ع) اسفراین بالغ بر چهار میلیارد ریال برای پروژه‌های ساخت و بازسازی عتبات عالیات اهدا کرده‌اند.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان اسفراین گفت: در مدت یاد شده مردم شهرستان بیش از 300 گرم طلا اهدا کرده و همچنین حضور 28 نیروی متخصص در بازسازی عتبات عالیات از دیگر مشارکت‌های مردم ولایت‌مدار اسفراین در عرصه بازسازی حرم اهل بیت (ع) در عراق است.

 

وی اظهار کرد: سال گذشته مردم نیکوکار این شهرستان مبلغ یک میلیارد و 250 میلیون ریال وجه نقد، هفت گرم طلا و 24 گرم نقره برای ساخت صحن و شبستان حضرت فاطمه زهرا(س) به حرم ملکوتی امیرالمومنین علی (ع) اهدا کردند و امسال نیز مبلغ دو میلیارد و 400 میلیون ریال را برای ساخت صحن و شبستان حضرت فاطمه زهرا (س) در نجف اشرف تعهد کرده‌‌اند.

 

دانشجویان تهرانی در راه مناطق محروم خراسان شمالی

100 دانشجوی دانشگاه علم و صنعت تهران نهم مردادماه راهی منطقه غلامان در رازو جرگلان می شوند.

 

عبدالله امینی فر، مسؤول بسیج دانشجویی استان خراسان شمالی با بیان این مطلب گفت:این گروه متشکل از 70 دانشجوی پسر و30 دانشجوی دختر است که در قالب هشت کارگروه از قبیل فرهنگی، عمرانی، پژوهشی و اقتصاد مقاومتی تا بیست و سوم مردادماه به مردم محروم این منطقه خدمات ارائه می دهند.

 

وی با اشاره به این که چهار گروه جهادی دانشجویان تهرانی هنوز منطقه حضورشان را معین نکرده‌اند، افزود: تاکنون اجرای پنج پروژه عمرانی بهسازی مدرسه، پل روستای پرسه سو، مسجد سوخسو هاشم و مرمت خانه های محرومان در راز وجرگلان از سوی جهادگران دانشجو مشخص شده است.

امینی فر با اشاره به این که تعداد پروژه های عمرانی که باید دانشجویان جهادگر انجام دهند تا پانزدهم مردادماه مشخص می شود، اضافه کرد: اردوی جهادی دانشجویان استان هم از هفتم مردادماه امسال آغاز می شود.

 

آغاز ثبت نام جشنواره رویش در خراسان شمالی

ثبت نام در جشنواره منطقه ای نوآوری وشکوفایی رویش خراسان ویژه مخترعان استان های خراسان آغاز شد و تا هفتم مردادماه امسال ادامه دارد.

 

محمدباقر مقدسی، رییس بنیاد نخبگان استان خراسان شمالی با اعلام این مطلب گفت: جشنواره منطقه ای نوآوری و شکوفایی رویش خراسان در روزهای 27 تا 29 مرداد ماه در بیرجند و در دو بخش داوری و تجاری سازی ایده ها برگزار می شود.

 

به گفته وی علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://n-khorasan.bmn.ir مراجعه کنند.

 

واحدهای دانشگاه پیام نور خراسان‌شمالی ادغام نمی شوند

جلیل مسعودی فر، رییس دانشگاه جامع پیام نور خراسان‌شمالی گفت: مراکز و واحدهای های موجود این دانشگاه در سطح استان ادغام نمی شوند.

 

وی اظهار کرد: هم اکنون واحد و مراکز دانشگاهی پیام نور در همه شهرستان های استان حداقل دانشجوی مورد نیاز را به منظور ادامه فعالیت دارا هستند.

 

این مسؤول ادامه داد: با اقدامات موجود در قالب جذب دانشجو از طریق آزمون سراسری امیدواریم تعداد دانشجویان این دانشگاه طی سال جاری در استان افزایش یابد.

 

مسعودی فر اظهار کرد: در صورت ارائه شرایط و ضوابط خاص مبنی بر اجرای طرح ادغام واحد‌های پیام نور در سطح کشور، ناگزیر خراسان‌شمالی نیز از این مهم تبعیت می‌کند.

 

وی افزود: تلاش های لازم به منظور ادامه فعالیت مراکز و واحدهای این دانشگاه در استان صورت می گیرد.

 

مسعودی فر با اشاره به وجود هشت واحد پیام نور در خراسان‌شمالی، خاطر نشان کرد: هم اکنون بیش از 10 هزار دانشجو در 78 کد رشته با گرایش های مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

 

گفتنی است، پیش از این معاون آموزشی دانشگاه پیام نور گفته بود که برخی از واحد های این دانشگاه در سطح کشور تجمیع و ادغام خواهند شد./9314/پ203/ب5

ارسال نظرات