۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۷۴۹۳۸
رییس اداره اوقاف فردوس خبر داد؛

اختصاص 65موقوفه با نیت افطاری در شهرستان فردوس

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف فردوس با بیان این‌که تعداد 65 موقوفه به اطعام و افطاری در ماه مبارک رمضان اختصاص دارد، گفت: درآمد حاصله از موقوفات هر ساله مطابق با نیت واقف در این ماه هزینه می‌شود.
وقف

حجت الاسلام طلایی، رییس اداره اوقاف فردوس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه فردوس اجرا می شود،گفت: هر ساله با آغاز فصل تابستان، طرح نشاط معنوی در سه بقعه متبرکه برگزار می شود.

 

وی افزود: امسال نیز این طرح در بارگاه مطهر امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهیم(ع) فردوس و نیز بارگاه امامزاده سلطان احمد(ع) روستای مهوید برگزار می‌شود.

 

رییس اداره اوقاف فردوس افزود: سال گذشته بیش از 200 دختر و پسر نوجوان در این طرح شرکت و از کلاس‌های احکام، روخوانی، تجوید، تفسیر و حفظ قرآن کریم بهره‌مند شدند.

 

وی تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم، برگزاری مراسم افطاری از محل موقوفات در محل امامزادگان، برگزاری جشن نیمه شعبان همراه با مولودی‌خوانی، برگزاری مراسم شب‌های قدر به صورت محوری در بارگاه امامزادگان فردوس، تجلیل از قاریان و شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی و نیز برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری از جمله برنامه‌های اجرایی در طول ماه مبارک رمضان است.

 

حجت الاسلام طلایی همچنین از برگزاری مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم در محل بارگاه امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهیم(ع) فردوس خبر داد.

 

وی تصریح کرد: این مراسم روزانه با حضور بیش از 300 نفر برگزار و هر روز یک جزء از قرآن کریم از سوی قاریان برجسته شهرستان قرائت می‌شود.

 

رییس اداره اوقاف فردوس، ماه رمضان را ماه انس با قرآن دانست و ادامه داد: برگزاری مراسم ترتیل‌خوانی در ایام ماه مبارک رمضان علاوه بر قرائت قرآن، یک کلاس آموزش قرآن نیز هست چراکه در این مراسم معنوی علاوه بر تلاوت قرآن توسط قاریان برجسته شهرستان، ترتیل و تجوید قرآن کریم نیز با دقت کامل صورت می‌گیرد.


 
وی با بیان این که شهرستان فردوس دارای 815 موقوفه و 3 هزار و 830 رقبه است، افزود: از این تعداد 65 موقوفه به اطعام و افطاری در ماه مبارک رمضان اختصاص دارد و درآمد حاصله از موقوفات هر ساله مطابق با نیت واقف در این ماه هزینه می‌شود.

 

حجت الاسلام طلایی با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در این شهرستان گفت: در حال حاضر بیش از 750 نفر دختر و پسر در این طرح شرکت دارند که شهرستان فردوس از نظر تربیت حافظان قرآنی نسبت به سایر شهرستان‌های استان، پیشتاز بوده است.

 

وی ظهار کرد: یکی‌ دیگر از اولویت‌های کاری اوقاف شهرستان به‌روز رسانی اجاره موقوفات و اخذ سند برای موقوفات است که در سال گذشته نیز در این زمینه اقداماتی انجام دادیم و جزو برنامه‌های سال جاری نیز است.

 

رییس اداره اوقاف فردوس با اشاره به این که در سال گذشته توانستیم برای 46 موقوفه شهرستان فردوس سند مالکیت اخذ کنیم، ادامه داد: برخی از موقوفات در طول زمان بر اثر عوامل طبیعی دچار فرسودگی شده‌اند که تلاش داریم این قبیل موقوفات را شناسایی کنیم./968/ت302/ح

ارسال نظرات