۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۲۷۴۸۵۹
امام جمعه عالیشهر:

نماز عید فطر نماد عظمت و شکوه امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه عالیشهر گفت: نماز عید فطر نماد عظمت و شکوه امت اسلامی و از نماز جمعه هم مهم‌تر است و برپایی این فریضه الهی با حضور اقشار مختلف مردم مومن، ولایت مدار و همیشه در صحنه شکوه و عظمت مثال زدنی خواهد داشت.
امام جمعه عاليشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام سیدغلامرضا هاشمی امام جمعه عالیشهر صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه‌ هماهنگی برگزاری نماز عید سعید فطر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر بیان کرد: عید فطر جشن یک ماه بندگی و رهایی نفس از بند شیطان و عرض ارادت و عبادت به پروردگار مهربان است.

 

وی با توجه به نیاز به حضور فعالانه و پررنگ در صحنه دستگاه‌‏ها و ادارات، گفت: یکی از هم و غم‌‏های نظام مقدس اسلامی، تبلور شعار اسلامی در سطح جامعه است و این مهم بار مسؤولیت ما را به عنوان خدمتگزاران مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سنگین‌تر می‌کند.

 

امام جمعه عالیشهر ادامه داد: نماز عید فطر و عید قربان در زمان حضور امام معصوم‌‌(ع) از نمازهای واجب است، اما در زمان غیبت امام زمان‌‌(عج) مستحب است و می‌توان آن را فرادا یا به صورت جماعت خواند.

 

وی با بیان فضیلت عبادت گروهی تصریح کرد: نماز عید فطر نماد عظمت و شکوه امت اسلامی و از نماز جمعه هم مهم‌تر است و برپایی این فریضه الهی با حضور اقشار مختلف مردم مومن، ولایت مدار و همیشه در صحنه شکوه و عظمت مثال زدنی خواهد داشت.

 

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: خداوند به برکت همدلی و همراهی مومنان، عبادات آنان را قبول می‌کند و جایگاه نماز عید سعید فطر در راستای وحدت قلوب و اولویت بندی برای رفع مشکلات آنان است.

 

وی یکی از وظایف مهم مومنان در روز عید فطر را پرداخت زکات فطریه عنوان کرد و اظهار داشت: لازم است مومنان در این روز از پاک‌ترین مال‌های خود به افراد تهیدست و نیازمند بپردازند و مواظب باشند که زکات حتما به دست اهلش برسد./833/پ202/ب4

ارسال نظرات