۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۵
کد خبر: ۲۷۴۸۲۲
امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان:

اطاعت از خداوند انسان را بی نیاز می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد اردهال گفت: خداوند در حدیث قدسی می فرماید من غنی هستم و احتیاج به کسی ندارم و اگر کسی مطیع من باشد، بی نیاز می شود و من زنده هستم و نمی میرم و اگر کسی مطیع من باشد، نمی میرد، اگر چه به ظاهر از دنیا برود.
حجت الاسلام محمد عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد عباسی، امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان شامگاه سه شنبه بعد از مراسم جزء خوانی قرآن کریم در آستان مقدس علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، گفت: خداوند در سوره ذاریات می فرماید نیکوکاران پاداش نیکوکاری خود را دریافت خواهند و مجرمان نیز به عذاب الهی منجر خواهند شد.

 

وی افزود: در آیه 56 سوره ذاریات خداوند می فرماید ما جن و اِنس را برای عبادت خلق کرده ایم، ازاین رو انسان ها بیهوده خلق نشده اند و باید عبادت خداوند را به جای آورند.

 

حجت الاسلام عباسی گفت: خداوند در حدیث قدسی می فرماید من غنی هستم و احتیاج به کسی ندارم و اگر کسی مطیع من باشد، بی نیاز می شود و من زنده ای هستم که نمی میرم و اگر کسی مطیع من باشد، نمی میرد، اگر چه به ظاهر از دنیا برود.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان به اشاره به این که خداوند در سوره طور به حتمی بودن قیامت اشاره می کند، ابراز کرد: خداوند در سوره طور می فرماید انسان باید قسمتی از شب را به  ذکر خدا مشغول باشد.

 

وی گفت: امام رضا(ع) می فرماید هنگام رفتن ستاره شب یعنی زمان نافله نماز صبح، انسان باید مشغول خواندن نماز باشد و نافله نماز صبح ارزشی بالاتر از نافله شب دارد.

 

وی با اشاره به این که خداوند در سوره نجم می فرماید هر سخنی که پیامبر(ص) به زبان می آورد، عاری از هوا و هوس است، اظهار داشت: فهم برخی از انسان ها بسیار پایین است که علت آن توجه صِرف به دنیا است.

 

خداوند انسان های متکبر را دوست ندارد

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که امام علی(ع) می فرماید کسی که برای دنیا تلاش کند، شقاوت او زیاد خواهد بود، گفت: در سوره الرحمن 31 بار آمده است که کدام یک از نعمات خداوند را می توان تکذیب کرد.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان با سفارش به خواندن سوره الرحمن در روزهای جمعه، گفت: خداوند در سوره الرحمن می فرماید اگر شخص کافر هم به شما احسان کرد، شما نمی توانید احسان او را نادیده بگیرید.

 

وی افزود: خداوند می فرماید روز قیامت دروغ شدنی نیست و در آن روز عده ای بسیار ذلیل و خوار خواهند شد و عده ای از جایگاه والایی برخودار خواهند بود که در آن رو مؤمنان در جایگاهی والا و مستکبران خوار و ذلیل هستند.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که خداوند در آیه 79 سوره الرحمن می فرماید کسانی که دست به قرآن می زنند باید بر حَسَب ظاهر و باطن پاک باشند، گفت: خداوند در سوره حدید می فرماید آنچه از دست داده اید، نباید موجب ناراحتی شما شود و آنچه را به دست می آورید نیز نباید موجب غرور شما شود، چرا که خداوند انسان های متکبر را دوست ندارد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات