۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۷۴۳۸۲
مدیر اداره عترت و نماز آموزش و پرورش خبر داد؛

فعالیت فرهنگی 20 هزار روحانی در مدارس کشور

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره عترت و نماز آموزش و پرورش از شرکت بیش از نیمی از دانش آموزان سراسر کشور در مسابقات قرآن، عترت و نماز خبر داد و گفت: بیش از 20 هزار روحانی در مدارس کشور فعالیت‌های فرهنگی انجام می دهند.
روحانيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مصیب زاده، مدیر اداره کل عترت و نماز وزرات آموزش و پرورش در نشست خبری با موضوع «فعالیت های تابستان با رویکرد مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان برگزیده سراسر کشور» که پیش از ظهر امروز برگزار شد، گفت: ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن است و تابستان زمان مناسبی برای برگزاری مسابقات قرآن است.

 

وی اظهار داشت: تابستان فصل خوشه چینی فعالیت های پرورشی است و تقارن تابستان با ماه مبارک رمضان بستر مناسبی را برای ادامه فعالیت های قرآنی در کشور را فراهم می کند.

 

مدیر اداره کل عترت و نماز وزرات آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت های متعدد اداره قرآن و عترت و گزارش سال گذشته آن گفت: سال گذشته سه فعالیت محوری را اعلام کردیم که بخش حفظ موضوعی آیات الهی در کنار حفظ ترتیبی از جمله این برنامه ها بود، هشت عنوان کتاب تهیه شد و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

 

مصیب زاده بیان کرد: در سال گذشته طرح مصباح و امام شناسی را برگزار کردیم، بیست و هشت کتاب در اختیار مدارس قرار گرفت، به این جهت که الگوی عملی سبک زندگی که از جانب مقام معظم رهبری سفارش شده است بهترین الگو است.

 

وی در رابطه با بحث نماز و طرح توسعه و تقویت نماز در مراکز آموزشی، گفت: بر اساس ابلاغ ریاست جمهوری و اجرایی کردن راهکارهای این سند به این موضع پرداختیم و 600 دارالقرآن با دستور وزیر راه اندازی شد.

 

مدیر اداره کل عترت و نماز وزرات آموزش و پرورش افزود: با فعالیت های جاری تابستان امسال سی و سومین مسابقات قرآن را در دستور کار داشتیم، از ابتدای سال تحصیلی دستور عمل مدارس ابلاغ شد و این اتفاق خوبی در آموزش پرورش برای ایجاد انگیزه برای دانش آموزان است.

 

مصیب زاده با بیان این که مرحله کشوری این مسابقات در مشهد و شیراز برگزار خواهد شد، اظهار داشت: مسابقات قرآن و عترت 9گانه است، در بخش نماز شامل احکام و اذان و انشای نماز، در بخش عترت شامل کتاب نهج البلاغه، کتاب صحیفه سجادیه و در بخش نواها شامل مداحی، حفظ و قرائت قرآن است.

 

وی خاطر نشان کرد: بخش آوایی شامل قرائت قرآن کریم و اذان و مداحی در شهر مقدس مشهد برگزار خواهد شد.

 

مدیر اداره کل عترت و نماز وزرات آموزش و پرورش فصل تابستان را زمان مناسبی برای گسترش فعالیت های قرآنی دانست و بیان کرد: ستاد اقامه نماز کار ارزشمندی را به نام طرح مبین و یاوران نماز برپا کرده است که چهارهزار مدیر برگزیده کشور از مدارس شبانه روزی انتخاب شدند، آموزش های لازم را برای اقامه نماز می بینند و این برای پیشبرد فعالیت های مذهبی امر مناسبی است.

 

مصیب زاده تصریح کرد: این دوره ها در شهر تهران، استان تهران، استان آذربایجان شرقی، استان خراسان رضوی، استان مرکزی و استان قم برگزار می شود.

 

وی با بیان این که این مدیرها به صورت سهمیه استانی انتخاب شده اند تا این دوره ها را بگذراند، افزود: محتوای آموزشی مدیریت و برنامه ریزی، آداب و اذکار نماز، نماز و خانواده، شیوه دعوت به نماز، نماز در روحیه دانش آموزان از جمله برنامه های است که در دستور کار قرار گرفته است.

 

مدیر اداره کل عترت و نماز وزرات آموزش و پرورش با بیان این که دوره ائمه جماعات مدارس نیز از جمله برنامه هایی بود که اجرا شد، خاطرنشان کرد: طرح ائمه جماعات در مدارس در استان خراسان و قم برگزار شد و شامل سه دوره برادران، خواهران و ائمه جماعات عشایر در دستور کار قرار گرفت.

 

مصیب زاده در رابطه با حضور آموزش و پرورش در نمایشگاه قرآن گفت: آموزش و پرورش حدود 13 غرفه داشت و برنامه های متعددی در نمایشگاه قرآن برگزار کرد.

 

وی با اشاره به فعالیت های دانش آموزی و عموم مردم و حضور وزیر در نمایشگاه قرآن افزود: غرفه های مختلف نمایشگاه شامل آموزش غرفه تجلی آیینه علوم و هنر، فرشتگان زمینی، بخش گلبرگ های قرآنی، صحت قرائت قرآن و نماز و دعوت از اساتید برجسته بود.

 

مدیر اداره کل عترت و نماز وزرات آموزش و پرورش با تأکید بر این که فعالیت های مورد مطلوب ما است که در مدرسه انجام شود، گفت: هر گونه فعالیتی که مستقیم در مدرسه نباشد از دید ما به عنوان فعایت درجه دوم و سوم است.

 

مصیب زاده افزود: به عنوان مثال در بحث مسابقات قرآن و عترت اگر در مدرسه برگزار نشود، از دید ما ناقص است و باید در مدرسه انجام شود.

 

وی با اهمیت دانستن فعالیت های مشارکتی آموزش و پرورش، بیان کرد: با سازمان دارالقرآن کریم و سازمان اوقاف و امور خیریه در رابطه با فعالیت های قرآنی فعالیت های مناسبی را داشته ایم.

 

مدیر اداره کل عترت و نماز وزرات آموزش و پرورش با اشاره ای به آمار مسابقات قرآنی دانش آموزان، گفت: بیش از 6 میلیون نفر از دانش آموزان چیزی در حدود نیمی از دانش آموزان سراسر کشور در این مسابقات شرکت داشته اند.

 

 مصیب زاده با بیان این که کتاب صحیفه سجادیه را وارد فعالیت های قرآنی و عترت  کرده ایم، ادامه داد: اساتیدی از حوزه علمیه برای داوری حضور داشتند و محدودیتی در این زمینه نبود.

 

وی با اعلام وجود 2 هزار و 500 باب مدرسه تخصصی در رابطه با فعالیت های قرآنی گفت: این مدارس دو تا شش ساعت از فعالیت های خود را صرف دروس مکمل قرآنی می کنند.

 

مدیر اداره کل عترت و نماز وزرات آموزش و پرورش با بیان این که 20 هزار روحانی در رابطه با فعالیت های قرآنی در مدارس همکاری می کنند، گفت: 35 هزار فرهنگی غیر روحانی هم داریم که با مدارس در زمینه فرهنگی و قرآنی همکاری می کنند و در اکثر مدارس کشور نماز جماعت بر پا می شود./818/پ201/ح

ارسال نظرات