۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۷۴۲۱۵

برگزاری همایش «از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن» در تبریز

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج اساتید آذربایجان شرقی از برگزاری دومین همایش بین المللی «از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن تبریز و پیروزی انقلاب اسلامی» در تبریز خبر داد.
مشروطه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسلم اورنگی، رییس سازمان بسیج اساتید آذربایجان شرقی امروز در جمع دست‌اندرکاران برگزاری همایش «از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن» با تشریح اهداف و برنامه‌های مهم سازمان در برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی، انقلابی، سیاسی و تاریخی اظهار داشت: این همایش به دنبال تبیین نقش و جایگاه تبریز در تایخ معاصر کشور است.

 


وی با تأکید بر این‌که در این همایش مقالات و تألیفات علمی زوایا و اتفاقات مهم دو واقعه تاریخی قیام مشروطه و قیام 29 بهمن را خوبی نشان خواهد داد، خاطرنشان کرد: 7 کمیته علمی، اجرایی، اطلاع رسانی، هماهنگی، مقالات، داوران و سایت همایش با مسئولیت های تعریف شده فعال شده اند.

 


اورنگی با بیان این‌که دومین همایش بین المللی «از مشروطه تا قیام 29 بهمن تبریز و پیروزی انقلاب اسلامی» به همت بسیج اساتید استان و با هماهنگی های سازمان بسیج اساتید کشور و اتحادیه دانشمندان جهان اسلام برگزار می شود، گفت: این همایش 14 مرداد ماه سال جاری در محل تالار بعثت دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می شود.

 


وی نقش مردم تبریز در استبداد و استعمار ستیزی از مشروطیت تا پیروزی انقلاب اسلامی، نقش آموزه های شیعی در نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی، نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی و نقش رهبری و علما و فقهای دینی، جایگاه تبریز در بیداری و هدایت مبارزات مردم ایران در نهضت مشروطه و انقلاب اسلامی را از جمله محورهای همایش عنوان کرد.

 


رییس سازمان بسیج اساتید آذربایجان شرقی نقش مردم تبریز در بروز نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی از دیدگاه امام (ره) و مقام معظم رهبری و نقش مردم تبریز در حمایت از ولایت فقیه و صیانت از انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف را از دیگر محورهای اصلی همایش «از مشروطه تا قیام 29 بهمن تبریز و پیروزی انقلاب اسلامی» عنوان کرد.

 


اورنگی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مردم تبریز و آذربایجان در حرکت های مهم تاریخی همواره پیشقدم بوده اند و این نشان از بصیرت مثال زدنی مردم این خطه است، افزود: مقام معظم رهبری آذربایجان را سر ایران معرفی کرده اند، که حاکی از جایگاه مهم مردم این خطه از کشور است.

 


وی با اشاره به این‌که مردم آذربایجان در دفاع از اسلام و ایران وفاداری خود را در طول تاریخ ثابت کرده اند زیرا که برای صیانت از انقلاب، بزرگان و شهدای بسیاری را تقدیم کرده اند، تصریح کرد: رسالت بسیج اساتید دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی با روشنگری در فضای دانشگاهی و فضای علمی است/853/پ202/ب4

ارسال نظرات