۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۷۳۸۹۲
نماینده خبرگان رهبری:

ظلم به بخشی از جهان اسلام به معنای ظلم به همگان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین هریسی با تأکید بر این‌که حمایت از فلسطین با اندیشه و ایدئولوژی اسلامی همراه است، گفت: ظلم به بخشی از جهان اسلام به معنای ظلم به همگان است.
حجت الاسلام والمسلمين هاشم هاشم زاده هريسي، نماينده مردم آذربايجان‌شرقي در مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم‌ زاده‌هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تبدیل به روزی بزرگ برای تمامی مسلمان جهان و نماد عدالت بشری شده است.

 


وی با بیان این‌که می‌توان روز قدس را از سه جنبه اسلامی، بشری و دفاع از مظلوم بررسی کرد، افزود: در امر دفاع از مظلوم ملاک مسلمان و غیرمسلمان نیست. هرکجا ظالم وجود داشته باشد باید با او برخورد و از مظلوم در هر حال باید حمایت کرد. باید یار مظلوم و دشمن ظالم بود، چراکه اگر در برابر ظلم مقاومت نکرده و در برابر آن بی‌تفاوت بوده و سکوت پیشه کنیم روزی ظلم علیه خودمان شکل خواهد گرفت.

 


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که در تاریخ اسلام وقایعی داریم که نشان از ایستادگی همیشگی مسلمانان در برابر ظلم دارد، افزود: حضرت علی(ع) در برابر ظلمی که به زنی یهودی رفت، آرزوی مرگ کرد و زمانی که در دادگاه به‌دلیل مناسباتش به او احترام بیشتری گذاشته شد، بسیار متأثر شدند.

 


وی با بیان این‌که کشور ما نیز مسلمان و شیعه است و نمی‌تواند در برابر ظلم و جور سکوت پیشه کند، ادامه داد: مملکت اسلامی سه ملاک اسلامی، بشری و دفاع از مظلوم را در نظر می‌گیرد و در مقابل ظلم ایستادگی می‌کند. ظلم به پاره‌ای از جهان اسلام به معنای ظلم به همگان است. اگر در برابر این ظلم ایستادگی و مقاومت نشان ندهیم، دیگر مردم جهان در امان نخواهند بود و خطر جنگ و آتش‌افروزی ظلم و ستم هر لحظه جهانیان را تهدید می‌کند.

 


حجت الاسلام والمسلمین هریسی گفت: در حمایت از مسأله فلسطین ذی‌نفعی وجود ندارد و هیچ کشوری با حمایت از مردم مظلوم فلسطین به منفعت خاصی نمی‌رسد، حتی ممکن است که برای خود دشمن‌سازی کند، اما حمایت از فلسطین با اندیشه و ایدئولوژی اسلامی همراه است.

 


در تفکر اسلامی مبارزه با ظالم دوست و دشمن نمی‌شناسد و در هر حال حمایت خود را از مظلوم خواهد داشت. جمهوری اسلامی از کشور فلسطین حمایت می‌کند همان‌گونه که تجاوز عربستان به یمن را محکوم می‌کند. اگر با اندیشه سیاسی این موضوع را بررسی کنیم، شاهدیم که ایران با عربستان منافع‌مشترک سیاسی بسیاری دارد اما باز هم این موضوع دلیلی موجه نخواهد بود که ایران از عربستان در برابر ظلمی که روا می‌دارد حمایت کند.

 


وی افزود: از زمانی که بنیانگذار انقلاب اسلامی روز قدس را به تقویم ایران اسلامی اضافه کردند، تاکنون شاهدیم که راهپیمایی روز قدس و حمایت از کشور و مردم فلسطین هرساله باشکوه‌تر از سال پیش برگزار می‌شود و این امر دلیلی ندارد جز این‌که مسأله فلسطین علاوه بر اینکه مسأله‌ای اسلامی است به دغدغه بشری و انسانی برای جهانیان تبدیل شده است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات