۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۲۷۲۳۶۱
معاون تهذیب حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی:

شب های قدر هدیه‌ای الهی برای بخشش گناهان امت پیامبر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ناصری شب های قدر را فرصتی بی بدیل برای امت پیامبر(ص) خواند و گفت: خداوند متعال این شب ها را مقرر فرمود تا بندگانش در این شب ها از بار گناهان خالی و از اعمال آن بهره‌مند شوند.
مراسم شب هاي قدر
حجت الاسلام ناصری، معاون تهذیب حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی  در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با گرامیداشت شب های قدر و تسلیت ایام ضربت خوردن و شهادت امام علی(ع) گفت: در این شب‌ها مؤمنان با راز و نیاز با خدا و توسل به ابر مرد انسانیت پس از پیامبر(ص) یعنی مولای متقیان حاجات دنیوی و اخروی خود را رقم خواهند زد.
 
وی با اشاره به اینکه شب‌های قدر از ناب‌ترین شب‌های سال است، افزود: در طول سال اهمیت و فضیلت هیچ شبی همانند این ایام نیست و به تعبیری شب قدر از هزار ماه برتر است.
 
این استاد حوزه با اشاره به اینکه شب‌های قدر به نوعی شب‌های مقدرات نیز به حساب می‌آید، افزود: خداوند در این شب ها به صورت خاص درهای رحمت خود را بر روی مؤمنان باز می‌گذارد تا جسم و روح خود را پالایش کنند، از این رو بهتر است ما انسان‌ها با دور ریختن هر گونه کدورت و کینه، اوج مهربانی و رحمت خدا را در این شب ها مهمان دلهایمان کنیم.
 
 
وی در ادامه افزود: مدارس علمیه استان که از برنامه طرح تابستانی بهره‌مند هستند، نیز همزمان با این شب‌ها از برنامه های شب‌های قدر مستفیض خواهند بود.
 
حجت الاسلام ناصری گفت: در مدارس علمیه امیرالمؤمنین(ع) تبریز و سالار شهیدان نیز برنامه های قرائت قرآن، دعای جوشن کبیر و اعمال شب های قدر همراه با احیاء و سخنرانی اساتید مجرب برگزار خواهد شد.
 
وی ادامه داد: مدرسه علمیه شهرستان بناب نیز با حضور طلاب و اقشار مختلف مردم برنامه های احیای شب‌های قدر را در مصلای این شهر با سخنرانی اساتید این حوزه برگزار خواهد شد.
 
معاون تهذیب مدارس علمیه استان افزود: دیگر مدارس علمیه نیز به فراخور شرایط خود مراسم معنوی احیای شب‌های قدر را با حضور طلاب یا در مساجد و یا در خود مدارس برگزار خواهند کرد.
 
وی در پایان شب‌های قدر را فرصتی بی‌بدیل خواند و ابراز داشت: خداوند متعال این شب ها را مقرر فرمود تا بندگانش در این شب‌ها از بار گناهان خالی و از اعمال آن بهره‌مند شوند./854/ت302/ح
ارسال نظرات