۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۲۷۲۳۳۹
حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان:

جنایات امروز جهان به خاطر دوری از سیره ائمه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این که آل سعود، غرب و تمام جنایت‌کاران شبیه هم هستند، گفت: به‌دلیل نشناختن حضرت علی(ع) و استفاده نکردن از سیره اخلاقی ایشان ما امروز شاهد هستیم که این رژیم‌ها در جهان دست به جنایاتی بسیار فجیع می‌زنند.
شبهاي رمضان با حجت الاسلام حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و‌المسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه، عصر یک‌شنبه 14 تیر‌ماه در مسجد امیر(ع)، گفت: خداوند بر اساس آیات قرآن در بنده‌ای که شایستگی تام داشته باشد قدرتی عنایت می‌کند که او بتواند با قدرت خود تمام امور مردم را رفع و رجوع کند و یا بتواند با قدرت خود حتی معجزاتی را برای مردم بیاورد.



وی با اشاره به زندگی حضرت مسیح(ع)، گفت: حضرت عیسی(ع) در طول زندگی خود معجزاتی را داشتند که اگر این معجزات از طریق کتابی غیر از قرآن نقل می‌شد، شاید افرادی از ما مسلمانان نیز به اصالت آن شک می‌کردیم، زیرا این معجزات بسیار عجیب و محیر‌العقول است.



استاد برجسته اخلاق با اشاره به جایگاه حضرت علی(ع) در نزد خداوند، تصریح کرد: وقتی خداوند علی(ع) را جان پیامبر می‌داند، پس تمام کمالات پیامبر در امام علی(ع) تجلی دارد، پس می‌توان ایشان را پناه دنیا و آخرت بشری دانست.



استاد حوزه علمیه با تاکید بر این نکته که خداوند به پیامبر و امام اجازه نمی‌داد از معجزه در مسائل شخصی خود استفاده کنند، خاطر‌نشان کرد: امامان و پیامبران در طول زندگی خود همانند افراد عادی زندگی می‌کردند و به هیچ‌وجه از مسأله معجزه استفاده نمی‌کردند.



حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان ادامه داد: حضرت علی(ع) صفات بسیار مختلفی دارد که او را از تمام افراد متمایز می‌کرد حتی وی به نوعی خود پیامبر بود و صفات پیامبر در وجود ایشان تبلور پیدا کرده بود.


 
وی ادادمه داد: باید در زندگی با حضرت علی(ع) سنخیت داشت، زیرا هرکسی از امام علی(ع) فاصله بگیرد قطعا سرانجام زندگی خود به داعش و النصره بپیوندد، تمام این جنایات به این دلیل رخ می‌دهد که انسان در طول زندگی خود از حضرت علی(ع) دور می‌شود.



استاد برجسته اخلاق با بیان موضوع این موضوع که آل سعود، غرب و تمام جنایت‌کاران شبیه هم هستند، تاکید کرد: به‌دلیل نشناختن حضرت علی(ع) و استفاده نکردن از سیره اخلاقی ایشان ما امروز شاهد هستیم که این رژیم‌ها در جهان دست به جنایاتی بسیار فجیع می‌زنند.



استاد حوزه علمیه با تاکید بر مسأله حجاب در جامعه، گفت: کسی که امام علی(ع) را بشناسد قطعا به‌سوی اخلاقیات می‌رود و از بی‌حجابی و بد حجابی دوری می‌کند، زیرا قطعا افرادی که با حضرت علی(ع) سنخیت نداشته باشند، پس با حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) سنخیت پیدا نمی‌کنند و دست به اعمال غیر اخلاقی می‌زنند.



وی با اشاره به موضوع سنخیت داشتن در زندگی، خاطر‌نشان کرد: وقتی فردی در زندگی با ائمه سنخیت پیدا نکرد، قطعا دست به جنایت و بی اخلاقی می‌زند، حال ممکن است این عمل در محراب مسجد کوفه اتفاق بیفتد و شاید هم به‌صورت بی اخلاقی در جامعه رخ دهد./856/پ202/ب4

ارسال نظرات