۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۲۷۱۴۹۷
حجت الاسلام مطهری:

استقلال و رد سلطه پذیری از شاخص های اساسی تفکر امام بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مطهری با بیان اینکه امام خمینی(ره) مخالف با اشرافی گری بود، گفت: یکی از شاخص های اساسی اندیشه امام راحل استقلال کشور و مقابله با سلطه پذیری بود.
امام خميني

حجت الاسلام رضا مطهری، مدیر مؤسسه آوای بینش در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: شناخت شاکله شخصیت امام راحل و قرار دادن آن به عنوان یک شاخص و چراغ راه حرکت، سبب بصیرت و مقابله با تحریف شخصیت امام راحل است.

 

وی با بیان این‌که برخی از رهگذر تحریف شخصیت امام راحل تلاش دارند که تفسیری از منظر خود و مناسب با منافع خود از ایشان ارائه دهند، گفت: این اشخاص دنبال امامی هستند که با منافع آن ها در تضاد نباشد.

 

وی یکی از شاخص های اساسی اندیشه امام راحل را استقلال کشور و مقابله با سلطه پذیری عنوان کرد و افزود: یکی از محورهایی که در سال های اخیر بدان بسیار پرداخته اند، مسأله استقلال کشور و بی اهمیت جلوه دادن آن است.

 

این استاد حوزه با اشاره به این‌که برخی گمان دارند که رفاه در گرو وابستگی و نبود استقلال است، تصریح کرد: اگر کشوری از استقلال برخوردار نباشد به وضعیت و شرایط کشورهای منطقه چون مصر دچار خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: مخالفت با استقلال کشور در راستای رفاه طلبی و رسیدن به رفاه اجتماعی از تفکرات لیبرالی و سرمایه‌داری است، این تفکر است که با استقلال کشور مخالف و در مقابل دشمن موضعی منفعلانه دارند.

 

مدیر مؤسسه آوای بینش با بیان اینکه شاکله اصلی تفکر لیبرالی اشرافی‌گری و رفاه طلبی است، اذعان داشت: امام راحل با الهام از دین مبین اسلام مخالف با اشرافی‌گری بود، یکی از شاخصه های تفکر امام خمینی(ره) مبارزه با اشرافی‌گری است.

 

وی تأکید کرد: از دولتمردان کسانی بودند که تفکر لیبرالی را منجی کشور می‌دانستند و به آن اعتقاد داشتند.

 

حجت الاسلام مطهری انقلاب امام خمینی(ره) را انقلاب مستضعفین بیان کرد و افزود: در جریان تعدیل اقتصادی، استخوان های قشر آسیب پذیر و ضعفای جامعه شکست، قشر مستضعف جامعه به بهانه توسعه و پیشرفت به فراموشی سپرده شد و کم ارزش تلقی گشت.

 

وی ادامه داد: آنچه استخوان های قشر آسیب‌پذیر جامعه را شکست تحریم های ایادی استکبار نبود، سیاست های سرمایه‌داری کسانی بود که از رهگذر تفکر لیبرالی به توسعه و پیشرفت به سبک غربی نظر داشتند./854/ت302/ح

ارسال نظرات