۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۲۷۱۴۹۲
نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد(14)؛

طرح بزرگ خانواده پویا و معنوی به همت کانون شهید علم الهدی در مشهد اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول غرفه کانون تخصصی شهید حسین علم الهدی مشهد در تبیین برنامه های این کانون در سال94، از اجرای طرح بزرگ خانواده پویا و معنوی خبر داد و گفت: این طرح با محوریت مشاوره در چهار قالب اجرا می شود.
بررسي مسائل خانواده

خانم اسفندیاری، مسؤول غرفه کانون تخصصی شهید حسین علم الهدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: فعالیت های این کانون با موضوع تخصصی عفاف و حجاب است که بخشی از آن شامل دعوت کردن از مهمانان خارجی تازه مسلمان شده با حجاب اسلامی است.

 

وی افزود: بیشتر این افراد مسلمان شیعه هستند و تعداد بسیاری از آن ها به سمت حجاب برتر که همان چادر هستند سوق داده می شوند و خوشبختانه آن ها هم استقبال خوبی از این حجاب برتر دارند.

 

مسؤول غرفه کانون تخصصی شهید حسین علم الهدی خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت های این کانون برگزاری پنج نمایشگاه تخصصی بزرگ با موضوع عفاف و حجاب در سطح شهر مشهد برای آشنایی دختران نوجوان و جوان با حجاب اسلامی است که در هر نمایشگاه 20 نفر از دختران به سمت حجاب برتر گرویدند.

 

وی افزود: همه افرادی که با شرکت در جلسات و برنامه ها و مشاوره های این کانون به سمت حجاب برتر می آیند بعد از این کار هم در نشست های تخصصی کانون با موضوع عفاف و حجاب شرکت می کنند و با کانون در ارتباط هستند.

 

گرایش 800 نفر به سمت انتخاب حجاب برتر

مسؤول غرفه کانون تخصصی شهید حسین علم الهدی خاطرنشان کرد: افرادی که خودشان به سمت حجاب برتر آمدند در واقع مبلغانی برای دیگر افراد می شوند تا دیگران را هم به سمت انتخاب حجاب برتر سوق دهند.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر 800 نفر از بانوان تازه مسلمان شده و بانوان ایرانی به سمت حجاب برتر که همان پوشش چادر است روی آورده اند و در پایان هر یک از برنامه های کانون، چادر به این افراد اهدا می شود.

 

 اسفندیاری درباره برنامه های این کانون در سال 94 از اجرای طرح بزرگ خانواده پویا و معنوی خبر داد و گفت: این طرح با محوریت مشاوره در چهار قالب اجرا می شود.

 

مسؤول غرفه کانون تخصصی شهید حسین علم الهدی افزود: برگزاری کارگاه های مشاوره و تربیت مربی، برگزاری کلاس های مشاوره توسط اساتید مجرب حوزه و دانشگاه، مشاوره فردی و اعزام مشاوران در سطح مساجد و مراکز مردمی و مدارس از جمله قالب های اجرایی این طرح است.

 

وی افزود: برگزاری نمایشگاه هایی با محوریت عفاف در مشهد و شهرستان های تابع و در ضمن آن استفاده از استادان مشاور به صورت رایگان و برگزاری اردوهای یک روزه از جمله دیگر فعالیت های این کانون است.

 

اسفندیاری ادامه داد: حضور فعال در عرصه های مختلف فرهنگی، برگزاری جشن ها و نمایشگاه ها در زمینه های گوناگون، فعالیت های فوق برنامه شامل برگزاری کلاس های خیاطی، چرم دوزی، آشپزی،قرآن و عفاف ویژه خواهران از جمله دیگر فعالیت های این کانون است.

 

گفتنی است دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد مقدس با مشارکت 30 دستگاه اجرایی و با حضور 27 کشور خارجی در بخش بین الملل است که شامل 16 کشور آفریقایی و 11 کشور آسیایی است، از ششم تا 16تیرماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد مقدس  در حال برگزاری  است./934/ت302/ب5

   

ارسال نظرات