۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۷۱۳۰۴
نماینده خبرگان رهبری:

اقتدار و ثبات سیاسی کشور در پایبندی به قانون اساسی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین هاشم‌زاده هریسی با تأکید بر این‌که احترام به اقشار مختلف مردم و صداقت با ملت، کشور را در برابر تهدید خارجی مصون می‌سازد، گفت: اقتدار و ثبات سیاسی در پایبندی به قانون اساسی است.
هاشم زاده هريسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که گفت‌وگو همیشه بهترین راه حل برای تصمیم گیری و پیشبرد امور فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است، اظهار داشت: تنش‌ها و درگیری‌های سیاسی با گفت‌وگو کاهش می‌یابد.

 

وی ادامه داد: گفت‌وگو همواره تفاهم، تعامل، هم‌سویی، هم‌گرایی، همکاری و سازش را تسهیل می‌کند، کسانی که برای دستیابی به شرایط و مواضع بر‌تر سیاسی از عرصه‌های منطق انسانی و پیام رسانی با واژه‌ها و جمله‌های مناسب با ادبیات سیاسی به خشونت، زور، ناسزاگویی و پرخاشگری متوسل می‌شوند هیچ مقدار و عیاری از سیاستمداری و هوش سیاسی برخوردار نیستند.


حجت الاسلام والمسلمین هاشم‌زاده هریسی با بیان این‌که سازش‌های سیاسی نتیجه هم‌گرایی‌ها و هم‌سویی‌های منطقی است، ادامه داد: احزابی که از تنش‌ها می‌کاهند و به سمت همسویی و همکاری حرکت می‌کنند، به مرحله‌ای از خردورزی سیاسی و اقناع منطقی رسیدند. آنان براساس منافع و مصالح مشترک، همکاری و سازش را پذیرفتند. این هم‌گرایی‌ها و سازش‌های سیاسی گاهی وحدت احزاب را به دنبال دارد و از ادغام احزاب و تشکل‌های کوچک، می‌توان تشکلی بزرگ را در برابر افکار عمومی به نمایش گذاشت.


عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که گفت‌وگوهای سیاسی باید دو دیدگاه مخالف را به اتخاذ منطقی‌ترین و معقول‌ترین دیدگاه نزدیک و آنان را به سمتی به پیش ببرد که بتوانند به هم‌سویی و همکاری برسند، ادامه داد: در نظام‌های سیاسی ـ اجتماعی، میثاق‌های ملی و مصالح مشترک در حقیقت بسترهای هم‌گرایی و سازش‌های منطقی و معقول سیاسی هستند.


حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی با بیان این‌که اگر دولت‌ها به اقتدار، اعتبار و ثبات سیاسی علاقه‌مند هستند، باید آرا و علائقشان را در چارچوب قانون اساسی ببینند، افزود: این دولت ها بایستی هم‌سویی و سازش اصولی با ملت‌هایشان را در چارچوب منافع و مصالح ملی مورد توجه قرار دهند.


وی افزود: تأمین خواست ملت، احترام گذاری به اقشار ملی، صداقت و صراحت با ملت، مبارزه با تبعیض و فساد و افساد، تأمین رفاه، آسایش و آرامش به وحدت و امنیت ملی می‌انجامد و پایه‌های اقتدار حکومت را بر محبت و اعتماد ملت بنا می‌کند و کشور را در برابر تهدید خارجی به مقاومتی ممتاز و بی‌نظیر وا می‌دارد./935/د101/ح

ارسال نظرات