۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۲۷۱۲۶۳
دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد(6)؛

بررسی جریانات تکفیری و سیر تاریخی آن ها در غرفه جریان شناسی تکفیر

خبرگزاری رسا ـ مسؤول غرفه مرکز مطالعات و تحقیقاتی نستوه با بیان این که در غرفه این مؤسسه، جریان‌های تکفیری و ریشه‌های شکل‌گیری آن‌ها در قالب یک بنر به طول 11 متر بررسی و در معرض دید بازدیدکنندگان جهت مطالعه و آشنایی نصب شده است، گفت: بحث در مورد وحدت و همچنین تاریخچه کلی تکفیر از دیگر مباحث مورد اشاره در این بنر است.
 نمايشگاه قرآن

 مهدی غفوری، مسؤول غرفه مرکز مطالعات و تحقیقاتی نستوه در دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد درباره فعالیت های جریان شناسی تکفیر در این مؤسسه گفت: برگزاری نشست های نگرش انتقادی به جنبش صهیونیزم مسیحی و رابطه آن با مهدویت در شیعه از جمله برنامه های این مؤسسه است.

 

 وی در ادامه با اشاره به ارائه اثر پژوهشی این مؤسسه در جشنواره علامه حلی با عنوان «صهیونیسم مسیحی» افزود: این اثر پژوهشی شامل نرم افزار نخست اولین جشنواره رسانه های دیجیتال مهدوی است که به بررسی دلایل کشیشان صهیونیست برای قرآن سوزی می پردازد.

 

غفوری با بیان این که «چرا یهودیان اصرار به تخریب مسجد الاقصی دارند» از جمله دیگر موضوعات این نرم افزار است، خاطرنشان کرد: وظیفه شیعه در مقابل تهاجمات صهیونیسم جهانی، دلایل اجماع جهانی علیه شیعه و ایران، صهیونیست ها پشت پرده ساخت فیلم موهن، چرا آمریکا از اسرائیل دفاع می کند و دجال کیست و از کجا ظهور می کند از جمله دیگر موضوعات این نرم افزار است.

 

مسؤول غرفه مرکز مطالعات و تحقیقاتی نستوه افزود: نقد و بررسی لابی های صهیونیستی با استفاده از نظرات اساتید حوزه و دانشگاه، ارائه بیش از یک هزار مقاله تخصصی شامل 140 مستند و مصاحبه تصویری از جمله دیگر موضوعات این نرم افزار است.

 

 وی در مورد غرفه نمایشگاهی جریان‌شناسی تکفیر در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد تصریح کرد: مرکز مطالعات و تحقیقات نستوه در قالب غرفه نمایشگاهی به بررسی جریانات تکفیری‌ و سیر تاریخی آن می‌پردازد.

 

غفوری با بیان این که در این غرفه در قالب یک بنر به طول 11 متر بررسی جریان‌های تکفیری و ریشه‌های شکل‌گیری آن‌ها چاپ و در معرض دید بازدیدکنندگان جهت مطالعه و آشنایی نصب شده است، افزود: بحث در مورد وحدت و همچنین تاریخچه کلی تکفیر از دیگر مباحث مورد اشاره در این بنر است.

 

وی اضافه کرد: همچنین 18 تابلوی تخته شاسی در این غرفه به صحبت‌های شخصیت‌های برجسته در مورد تکفیر، ریشه‌ها و تأثیرات آن‌ها در منطقه و همچنین معرفی دست‌های تکفیر با استکبار مربوط می‌شود.

 

مسؤول غرفه مرکز مطالعات و تحقیقاتی نستوه گفت: عناوینی چون نقش آمریکا در ایجاد داعش، همکاری با شیطان، جنگ در سوریه به نفع رژیم صهیونیستی، پدیده تکفیر متوحش، ابوبکر البغدادی دست‌پرورده استعمار، اسلام هراسی، ‌تکفیر در خدمت استکبار، غفلت از مسأله فلسطین هدف جریانات تکفیری و خاورمیانه جدید از جمله مباحث مطرح شده در این تابلوها است.

 

 غفوری ادامه داد: همچنین راه‌های مقابله با جریانات تکفیری، توطئه خطرناک و تکفیر شیعه توجیهی که در اسلام ندارد از جمله دیگر موضوعات قابل اشاره به شمار می‌رود./934/ت302/ب5

 

ارسال نظرات