۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۲۷۱۱۲۴
حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان:

اهل سنت واقعی با وهابیت جنایت‌کار تفاوت دارند

خبرگزاری رسا ـ استاد برجسته اخلاق با بیان موضوع اهل سنت واقعی، گفت: اهل سنت واقعی که تماما نقاط مشترک در مورد قرآن و بسیاری از مسائل بنیادین دینی و اعتقادی با شیعیان دارند کاملا با جریان ضاله وهابیت متفاوت است و هیچ ارتباطی با رفتار‌های جنیاتکارانه وهابیون ندارد.
شيخ حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و‌المسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه عصر سه‌شنبه نهم تیر‌ماه در مسجد امیر(ع)، گفت: هر چیزی که در دنیا وجود دارد دارای چهار اساس کلی است و بر طبق آن می‌توان فلسفه وجود اشیا را بررسی کرد.

وی با اشاره به چهار وجه کلی موجودات در عالم، تصریح کرد: وجود کتبی، وجود لفظی، وجود ذهنی و وجود بیرونی موارد اساسی بیان هر شی است.

استاد برجسته اخلاق با تبیین چهار وجه کلی هر شی، خاطر‌نشان کرد: با مثال مایع آب می‌توان گفت که آب یک وجه کتبی دارد که نوشته می‌شود، یک وجه لفظی دارد که بیان می‌شود و نام برده می‌شود، وجه دیگری به‌نام ذهنی دارد که در ذهن افراد تصور می‌شود و وجه آخری دارد که ذات وجودی آن است و با آن می‌توان رفع تشنگی کرد و وضو گرفت.

استاد حوزه علمیه با تشریح ذات وجودی قرآن، گفت: قرآن نیز دارای چهار وجه وجودی بالا است و نمی‌تواند کسی منکر این موضوع بسیار مهم شود که ذات بیرونی قرآن که همان وجه چهارم قرآن است وجود ندارد، زیرا تمام افراد و ادیان به این وجه قرآن اعتراف کرده‌اند.

دین ما مکتب اهل‌بیت است

حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان ادامه داد: وجود پنج موضوع علم، حکمت، دلیل، برهان و محبت در دین ما دلیلی است تا به همگان ثابت کنیم این دین یک مکتب الهی است و از تمام جهات دارای کمال است و می‌توان با همین راهبرد این دین را به تمام غیر شیعیان معرفی کرد.

وی با اشاره به وجود محبت در قرآن، خاطر‌نشان کرد: قرآن نیز سراسر محبت است از همان ابتدای قرآن با محبت با بنده صحبت می‌شود و تا پایان قرآن نیز به وجوه محبت آمیز قرآن می‌توان دست یافت.

استاد برجسته اخلاق با بیان موضوع نوع برخورد با دشمن، تأکید کرد: باید در همه حال با کسانی که در مقابل ما می‌ایستند با محبت و عقل برخورد کرد، زیرا دین ما یک دین سراسر عقل و محبت است و در مقابل کسانی که گاها به مقابله آن می‌پردازند نیز با محبت و عطوفت بر‌خورد می‌کند.

استاد حوزه علمیه در پایان با بیان موضوع اهل سنت واقعی، خاطر‌نشان کرد: اهل سنت واقعی که تماما نقاط مشترک در مورد قرآن و بسیاری از مسائل بنیادین دینی و اعتقادی با شیعیان دارند کاملا با جریان ضاله وهابیت متفاوت است و هیچ ارتباطی با رفتار‌های جنیاتکارانه وهابیون ندارد./856/پ202/ح

ارسال نظرات