۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۲۷۰۸۵۵
به همت سازمان دارالقرآن صورت می‌گیرد؛

نظارت بر عرضه قرآن و برگزاری محافل انس با کلام وحی در نمایشگاه قرآن

خبرگزاری رسا ـ سازمان دارالقرآن‌الکریم در همکاری صمیمانه خود با وزارت ارشاد در بخش نظارت بر عرضه قرآن و جمع‌آوری قرآن‌های نو مشارکتی فعال در برگزاری هرچه باشکوه‌تر نمایشگاه قرآن دارد.
نمايشگاه قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان دارالقرآن‌الکریم در همکاری صمیمانه خود با وزارت ارشاد در سه بخش برگزاری محافل انس با قرآن، نظارت بر عرضه قرآن و جمع‌آوری قرآن‌های نو مشارکتی فعال در برگزاری هرچه باشکوه‌تر نمایشگاه قرآن دارد.

 

نمایشگاه بین‌المللی قرآن امسال از چهارشنبه 3 تیرماه 1394 مصادف با 7 رمضان‌المبارک 1436 هجری قمری در باغ‌موزه دفاع مقدس آغاز می‌شود. در این نمایشگاه سازمان دارالقرآن با برنامه‌های مختلف میزبان مخاطبان خواهد بود.

 

برگزاری محافل انس با قرآن در نمایشگاه

سازمان دارالقرآن‌الکریم در مدت برگزاری نمایشگاه قرآن هرشب دو محفل انس با قرآن را در محل نمایشگاه برگزار خواهد کرد که نخستین آنها 30 دقیقه قبل از اذان مغرب و دومین آنها نیز از ساعت 22 به مدت یک ونیم ساعت بر پا خواهند بود.

 

محفل انس با قرآن اذان‌گاهی شامل تلاوت قرآن توسط یکی از قاریان ممتاز کشور، بیان ترجمه آیات تلاوت شده و در نهایت اجرای اذان مغرب توسط یکی از مؤذنان مطرح کشور خواهد بود.

 

در محفل دوم و از ساعت 22 نیز مردم روزه‌دار می‌توانند هر شب شاهد اجرای تلاوت دو نفر از قاریان ممتاز کشور باشند و علاوه بر آن از اجرای برنامه یکی از حافظان قرآن ممتاز و یک گروه همخوانی نیز بهره‌مند شوند.

 

نظارت بر قرآن‌های عرضه‌شده در بخش فروش

سازمان دارالقرآن، همچنین در نمایشگاه قرآن امسال نقش نظارتی را ایفا خواهد کرد تا از متضرر شدن مردم از عرضه قرآن‌های مغلوط و فاقد مجوز چاپ و نشر توسط عده‌ای از ناشران سودجو جلوگیری شود.

 

ناظران معاونت نظارت بر چاپ و نشر سازمان با نظارت مستمر بر عرضه قرآن در نمایشگاه و ارائه گزارش تخلف‌ها به مسئولان، نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از این سودجویی معمول خواهند داشت.

 

طبق آیین‌نامه نمایشگاه برای برخورد با تخلف در زمینه عرضه قرآن، دو مرحله در نظر گرفته شده است که مرحله نخست شامل تذکر برای جمع‌آوری قرآن‌های مغلوط و فاقد مجوز است که در صورت خودداری غرفه‌داران از جمع‌آوری،

 

 

مرحله دوم شامل تعطیلی کامل غرفه خواهد بود. بدین ترتیب مردم می‌توانند امسال با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به تهیه قرآن از نمایشگاه اقدام کنند.

 

جمع‌آوری قرآن‌های خانگی برای وارد کردن آنها به چرخه آموزش قرآن

از آنجایی که در تمامی منازل، تعدادی قرآن نو وجود دارد که استفاده شایانی از آنها نمی‌شود؛ سازمان دارالقرآن‌الکریم در نظر دارد تا با جمع‌آوری این قرآن‌ها آنها را با اولویت توزیع در مناطق محروم، دوباره وارد چرخه آموزش قرآن کریم در کشور کند.

 

همچنین تعداد قابل توجهی قرآن در منازل و سایر اماکن وجود دارد که بر اثر کثرت استفاده، دچار فرسودگی شده‌اند؛ سازمان دارالقرآن‌الکریم با جمع‌آوری این قرآن‌ها ضمن برطرف کردن نگرانی‌های شرعی مردم عزیز در نگهداری آنها در منازل، در صورت تقاضای افراد، یک جلد قرآن نو به آنها هدیه خواهد داد.

 

معرفی طرح «نورباران» به مردم که طی آن افراد خیراندیش هر یک به میزان توان خود به چاپ و هدیه قرآن برای استفاده مردم نقاط محروم کشور کمک می‌کنند نیز از برنامه‌های سازمان در کنار جمع‌آوری قرآن خواهد بود./1325/د101/ف

ارسال نظرات