۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۲۷۰۶۵۲
استاد حوزه و دانشگاه:

شهید بهشتی تقویت پایه‌های انقلاب را در گرو تربیت صحیح فرزندان می‌دانست

خبرگزاری رسا- استاد حوزه و دانشگاه، گفت: شهید بهشتی همچون امام راحل این تفکر را داشت که پایه‌های انقلاب زمانی محکم می‌شود که ما بتوانیم فرزندان خوبی را تربیت کنیم.
حجت الاسلام سيدمحمدعلي غروي

حجت الاسلام والمسلمین سید علی غروی، استاد حوزه و دانشگاه و عضو جامعه مبلغان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شخصیت شهید بهشتی، گفت: شهید بهشتی قبل از انقلاب جزء برنامه‌ریزان نظام و انقلاب بود.

 

وی افزود: شهید بهشتی زمانی که در قم بودند مدرسه دین و دانش را تاسیس و شروع به تربیت دانش‌آموزان کردند.

 

حجت الاسلام غروی با بیان نظر شهید بهشتی نسبت به تربیت فرزندان، عنوان کرد: شهید بهشتی همچون امام راحل این تفکر را داشت که پایه‌های انقلاب زمانی محکم می‌شود که ما بتوانیم فرزندان خوبی را تربیت کنیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: شهید بهشتی نماینده آیت الله بروجردی در آلمان بود و با فعالیت‌های فراوان خود توانست در مرکز اسلامی هامبورگ روشنفکران بسیاری را جذب کرده و چون به زبان‌های انگلیسی و آلمانی مسلط بود کارهای علمی خوبی انجام داد.

 

وی با اشاره به شاخصه‌های بارز شهید بهشتی، افزود: شهید بهشتی روحانی بود که شاخصه‌های ویژه‌ای داشت زیرا او از شاگردان و از همراهان امام راحل بوده و تا پیروزی انقلاب اسلامی در کنار ایشان بودند.

 

حجت الاسلام  غروی عنوان کرد: زمانی که انقلاب شد شهید بهشتی مسؤولیت‌های فراوانی داشتند او رییس دیوان عالی کشور و مسؤول حزب جمهوری اسلامی بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برخی از خصوصیات شهید بهشتی، گفت: شهید بهشتی فردی بسیار دقیق، منظم، صاحب فکر و نظر بود و با طرح برنامه‌هایی، توانست در مقابل بنی‌صدر و روشنفکرنماها حرکت‌هایی قابل توجهی را انجام دهد.

 

وی با اشاره به تبلیغات دشمن برعلیه شهید بهشتی، اظهار داشت: دشمن به دلیل شخصیت بزرگ شهید بهشتی تبلیغات منفی بر علیه ایشان انجام می‌داد و بعضی از مردم نیز تحت تاثیر تبلیغات دشمنان قرار گرفته بودند.

 

حجت الاسلام غروی با بیان فرمایش امام راحل پس از شهادت شهید بهشتی، ابراز داشت: امام راحل بعد از شهادت شهید بهشتی فرمودند: شهید بهشتی مظلوم بود و مظلوم زندگی کرد و مظلوم شهید شد و شهید بهشتی یک امت بود و این سخن امام راحل به این دلیل بود که شهید بهشتی بسیار اثرگذار بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان فرمایش امام راحل، گفت: اگر زمانی دیدید که خارجی‌ها از ما خیلی تعریف می‌کنند خوشحال نشوید و ناراحت باشید که ما چه کرده‌ایم که مورد رضایت غربی‌ها قرار گرفته‌ایم، شهید بهشتی هم کاری کرده بود که دشمنان و منافقان افراطی از او ناراحت بودند و این نشان می‌دهد که شهید بهشتی در جامعه خدمات بسیاری انجام داده بود.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهادت شهید بهشتی سبب شد مردم منافقان را شناخته و انقلاب اسلامی تثبیت شود، تفکر و اندیشه او ادامه این انقلاب بود./807/ت302/ب4

ارسال نظرات