۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۴
کد خبر: ۲۷۰۰۷۸
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

جامعه پاک با توجه به آیات قرآن محقق می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: انسان اگر خواهان رستگاری است باید خود را حفظ کند، بنابراین خداوند به دنبال فشار آوردن بر انسان نیست، بلکه با محدودیت ها به دنبال لذت بردن انسان از زندگی و همچنین دوری جامعه از زشتی و فساد است.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان جمعه شب در جلسه تفسیر و ترجمه قرآن کریم در آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که اگر انسان حیا نداشته باشد، زندگی او به فنا می رود، گفت: برخی به بهانه این که باید در زندگی خوش بود و زندگی بدون گناه خالی از لطف است، از دستورات خداوند حکیم و قادر تخطی می کنند.

 

وی افزود: خداوند به دنبال جلوگیری از لذت بردن و عیش و نوش مرد و زن نیست، بلکه خدا زن و مرد و وسیله جنسی را برای لذت بردن آفریده است، اما راه حلال را برای آن مشخص کرده است.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که خداوند اسراف و بی حیایی را حرام و ممنوع کرده است، گفت: خداوند می فرماید جامعه پاک و مبرا از گناه، در حیا و توجه به مقررات است، چرا که هرج و مرج نشانه بی عقلی است.

 

امام جمعه مشهد اردهال جامعه متمدن را در گرو رعایت قانون دانست و گفت: بیشترین قانون در قرآن است و خداوند سازنده بشر است و سعادت بشر را بهتر می داند، همانطور که سازنده هر دستگاهی، خیر آن را بهتر می داند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: انسان اگر خواهان رستگاری است باید خود را حفظ کند، بنابراین خداوند به دنبال فشار آوردن بر انسان نیست، بلکه با محدودیت ها به دنبال لذت بردن انسان از زندگی و همچنین دوری جامعه از زشتی و فساد است.

 

توبه باید همراه با گریه، ضجه و ناله باشد

وی با اشاره به این که اگر در جامعه به آیات قرآن توجه شود و زنان و مردان از حیا برخوردار باشند، شاهد جامعه ای بسیار پاک خواهیم بود، گفت: بیشترین عذاب خداوند برای زن متأهلی است که به نامحرم نگاه می کند و خداوند تمام اعمال آن زن را نابود خواهد کرد و اگر آن زن گمراه شود، تا ابد در آتش جهنم خواهد سوخت.

 

به گفته وی، راه نجات از عذاب الهی برای چنین زنی، توبه کردن است، چرا که خداوند توبه را قرار داده است تا بندگان گناهکار او راهی برای بازگشت به صراط مستقیم داشته باشند، از این رو در قرآن کریم آمده است، کسانی که دچار عمل زشت می شوند و بعد استغفار می کنند، خداوند آنها را خواهد بخشید.

 

حجت الاسلام سلیمانی آغوش خداوند را بر روی بندگان گناهکار باز عنوان کرد و گفت: توبه باید همراه با گریه، ضجه و ناله باشد، چرا که بی اعتنایی به قرآن و فرامین اسلام و صرفا توبه کردن زبانی، موجب بخشش گناه و بازگشت به مسیر الهی نمی شود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات