۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۶۹۹۹۳
آیت الله علم الهدی:

تضعیف قوه قضاییه صلاح نیست/ با فسادهای سیاسی نیز باید برخورد شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی به ضرورت فساد زدایی قوه قضاییه از بستر جامعه اشاره کرد و گفت: تضعیف قوه قضاییه درست نیست و اولین کسانی که به مخالفت با احکام این قوه پرداختند منافقین بودند و اگر امروز هم کسانی به مخالفت با این قوه بپردازند از پیروان خط منافقین هستند.
آيت الله سيد احمد علم الهدي امام جمعه مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت هفته قوه قضاییه، به واقعه هفت تیر اشاره کرد و افزود: در هر انقلابی اگر عناصر اصلی و هدایت کنندگان انقلاب از میان برداشته شوند، آن انقلاب متوقف می شود و دشمنان هم به این مسأله توجه دارند.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به این که دشمنان انقلاب و منافقین سعی داشتند با از میان برداشتن بزرگان انقلاب اسلامی، در عمل این انقلاب را به شکست بکشانند و در عمل دست امام را خالی کنند و ایشان تنها بمانند، گفت: دشمنان در شش تیرماه با ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب سعی در از میان برداشتن ایشان داشتند.

 

وی تصریح کرد: دشمنان به شخصیت و بزرگی رهبر معظم انقلاب آگاه بودند و می دانستند ایشان ادامه دهنده راه این انقلاب است، لذا سعی کردند ایشان را به دلیل اینکه شاید در جلسه هفت تیر حضور نیابند به صورت جداگانه ترور کنند.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به سخنان اخیر رهبری و بیان ایشان بر این که آمریکا از ما درخواست مذاکره داشت نه ما، گفت: این روشنگری رهبری امریکا را به خاک ذلت نشاند و آبروی انها را برد، لذا آنها به شخصیت مقام معظم رهبری از سالها قبل پی برده بودند و قصد ترور ایشان را داشتند.

 

آیت الله علم الهدی با تبین جایگاه قوه قضاییه و ارزشمند شمردن آن به انتخاب آیت الله بهشتی به ریاست این شورا در اوایل انقلاب اشاره کرد و گفت: به دلیل جامع الشرایط بودن آیت الله بهشتی، امام ایشان را به ریاست شورای عالی قضایی گماشتند، زیرا امام به جایگاه ارزشمند قوه قضاییه واقف بودند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: دشمنان انقلاب هم اهمیت جایگاه قوه قضاییه را می دانستند و به همین دلیل سعی در تضعیف و نابودی این قوه را داشتند که به نتیجه نرسیدند و در اخر هم این قوه قضاییه بود که توانست ریشه منافین را در این کشور از بین ببرد و در این راه شهید مظلوم لاجوردی که شخص مومن و دارای شخصیت والایی بود زحمت های فراوانی کشید.

 

دو خواسته اساسی مردم از قوه قضائیه

وی با اشاره به این نکته که مردم دو خواسته اساسی از قوه قضاییه دارند، گفت: از قوه قضاییه هم انتظار می رود که به این خواسته ها توجه کنند و به آنها جامه عمل بپوشانند.

 

آیت الله علم الهدی با بیان این که مردم در وهله اول انتظار دارند که قوه قضاییه از آنها در مقابل زورگویان محافظت کند و قوه قضاییه به عنوان ملجا و پناهگاهی برای مردم در مقابل افراد ظالم باشد، اضافه کرد: خواسته دیگر مردم این است که قوه قضاییه در مقابل فساد های موجود در جامعه بایستد و این فسادها را از بین ببرد.

 

امام جمعه مشهد با تبین این که این فساد ها شامل فساد اجتماعی و سیاسی و اقتصادی می شود، بیان داشت: مردم در بستر فساد توانایی زندگی ندارند و این بر عهده قوه قضاییه است که زمینه این فسادها را از بین ببرد.

 

وی در ادامه به یکی از فساد های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت : این که افرادی بعد از پیروزی تیم ملی والیبال در مقابل تیم ملی امریکا که مایه خوشحالی همه ماست، در خیابان ها به این بهانه هر عمل شنیع و دور از عفت در مقابل چشم مردم و ناموس مردم انجام می دهند و باعث آزار و اذیت مردم می شوند، هم فساد است که باید با آنها بر خورد شود.

 

آیت الله علم الهدی با انتقاد از نیروهای انقلابی در خالی کردن فضای جشن پیروزی تیم ملی و باز گذاشتن فضا برای کسانی که به ارزش های انقلاب و نظام دهن کجی می کنند گفت: بعضی ها به عنوان جشن و شاد بودن این افراد از برخورد و فساد زدایی سرباز می زنند.

 

تضعیف قوه قضاییه به صلاح نظام نیست

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان این که در زمینه سیاسی هم کسانی که از داخل نظام دست در دست دشمنان این انقلاب گذاشته اند دچار فسادند و باید با این گونه فساد ها هم برخورد شود اضافه کرد: بعضی افراد به دلیل برخی سهل انگاری ها دست به غارت سرمایه های این ملت می زنند و میلیاردها تومان از سرمایه های این کشور را می دزدند که باعث ظلم به مردم می شود.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به این که هیچ کس حق ندارد در مقابل احکام قوه قضاییه بایستد و با آنها مخالفت کند، به بیانات امام راحل اشاره و تصریح کرد: حضرت امام با این مضمون تاکید فرمودند تضعیف قوه قضاییه به صلاح نیست و کسی حق ندارد در رسانه های عمومی و جراید و روزنامه ها بر علیه قوه قضاییه طرح دعوی بکند و قوه قضاییه را تحت فشار بگذارند.

 

وی در پایان یادآور شد: اولین کسانی که در مقابل احکام قوه قضایه ایستادند، منافقین بودند و اگر امروز هم افرادی در مقابل این قوه قرار بگیرند از پیروان خط منافقین اند که در به عنوان نوکران سرسپرده استکبار بوده و هستند./860/پ201/ج

 

ارسال نظرات