۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۲۶۸۰۵۵
آیت الله مصیاح یزدی:

ضربه خوردن ارزش ها در قم به منزله ضربه به تمام اسلام است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان این که ارزش های دینی نباید در قم لطمه بخورند، گفت: تکلیف در قم سنگین تر است و تصمیم گیری ها حساس تر و دشمنان انقلاب و اسلام نیز اهتمام ویژه ای به تخریب این شهر دارند.
 آيت الله مصباح يزدي

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار دکترسقائیان نژاد شهردار و ولی الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، این ماه را ماه نزول برکات و تفضلات الهی بر مومنین دانست و از بهره گیری از تمام اوقات آن تاکید کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه آشنایی با کار دکتر سقائیان نژاد موفقیت های وی را در طول تصدی شهرداری اصفهان چشمگیر دانست و برای وی در سمت شهردار قم آرزوی موفقیت کرد.

 

رئیس موسسه امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه امام راحل، مقام معظم رهبری و بزرگان نظام مسئولیت در نظام اسلامی را افتخاری بزرگ می دانند، تاکید کرد: مسئولیت وسیله ای است برای خدمت کردن بیشتر به مردم و تقرب به خدای متعال که توفیق آن نصیب هر کس نمی شود.

 

آیت الله مصباح یزدی خطاب به شهردار قم گفت: باید شکرگزار باشید که در خاستگاه و مرکز انقلاب اسلامی و ترویج اسلام و تشیع توفیق خدمتگزاری یافته اید و باید برای این توفیق بزرگ شکر نعمت الهی را به جا آورید و امیدواریم شاهد موفقیت های بهتر و بیشتر شما در این شهر باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه مسئولیت در شهر مقدس قم که پایتخت فرهنگی جهان اسلام است افتخار و ارزش بزرگی است، ابراز کرد: موفقیت در مسائل منوط به توکل بر خدای متعال و توسل به ائمه اطهار(ع) است تا بتوانید قدم های استوار بردارید و خدای مردم آفرین و مردم را از خدمات خود خوشنود سازید.

 

رئیس موسسه امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه مسئولیت در شهر مقدس قم مسائل خاص و ویژگی های منحصر به فردی را دارد، اظهار کرد: توقعات مختلف و متزاحمی در این شهر از جاهای مختلف انتظار می رود که برخی اوقات جمع آن امکان ندارد و باید آماده پاسخگویی و حل این تضادها باشید.

 

آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه در مکتب الهی ملاک همه امور رضای خدا است، تصریح کرد: ممکن است در خصوص موضوعی بسیاری از مردم راضی به انجام آن کار نباشند ولی از سوی دیگر اجرای آن تکلیف الهی باشد و این امتحان بزرگی است که برای مسئولین پیش می آید و باید در این شرایط بین تکلیف الهی و خواست مردم یکی را انتخاب کرد.

 

وی افزود: باید سعی و تلاش کنیم که مبنای کارمان رضایت الهی باشد و همواره در این مسیر که بسیار سخت و پیچیده نیز هست حرکت کنیم. باید هر خدمتی که در راستای حقوق مردم و مسائل اجتماعی انجام می دهید جز رضای خدا چیزی در آن نبینید که اگر رابطه خود و خدا را درست کنید رابطه شما با خلق خدایی که از مومنین و دوستان خدا هستند تقویت خواهد شد.

 

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه قم مرکز انقلاب و اسلام است و ارزش های دینی نباید در این شهر لطمه بخورند تاکید کرد: اگر ارزشهای دینی و اسلامی در قم ضربه بخورند گویی تمام اسلام ضربه خورده است و این ویژگی در استان های دیگر نیست و به همین جهت تکلیف در قم سنگین تر است و تصمیم گیری ها حساس تر و دشمنان انقلاب و اسلام نیز اهتمام ویژه ای به تخریب این شهر دارند.

 

آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه در احداث پروژه های مختلف عمرانی و رفاهی و فضای سبز در قم باید پیوست فرهنگی آن نیز لحاظ شود، گفت: باید در کنار این فعالیت ها به کارهای فرهنگی و معنوی نیز دقت شود تا اثر مطلوب دریافت شود و الا بوستانی که می سازید اگر کار فرهنگی و معنوی در آن انجام نشود ممکن است محلی برای ترویج فساد و بداخلاقی اجتماعی شود.

 

وی در پایان با تاکید بر اینکه مسئولین باید طوری عمل کنند که زمینه ساز ایجاد فساد در جامعه نشوند خاطرنشان کرد: در کنار کارهای عمرانی، رفاهی و خدماتی حتما کار فرهنگی نیز انجام شود تا مردم متوجه به اخلاق و معنویات شده و از بروز فساد جلوگیری شود./1323/د102/ج

ارسال نظرات