۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۶۶۹۰۶

شهرهای خراسان جنوبی میزبان دهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم هستند

خبرگزاری رسا ـ دهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در شهرهای خراسان جنوبی از 25 تا 31 خردادماه سال جاری با حضور بیش از 200 ناشر قرآنی گشایش می‌یابد.
احمد محبي _ مدير کل فرهنگ و ارشاد

احمد محبی، مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، بابیان این‌که در دهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان جنوبی بیش از 200 ناشر از داخل و خارج استان حضور خواهد یافتند، گفت: این نمایشگاه همزمان با مرکز استان در بیش از شهر و 10 امام‌زاده شاخص خراسان جنوبی گشایش خواهد یافت.

 

وی، ضمن تبیین اهداف برپایی نمایشگاه بزرگ قرآن کریم افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان متولی فرهنگ عمومی و در راستای توسعه فرهنگ قرآنی در ایران اسلامی در نهادینه کردن فرهنگ قرآن گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هدف از برگزاری نمایشگاه قرآن کریم را ارتقاء و تبیین هرچه بیشتر جایگاه قرآن کریم در جامعه، ایجاد فضای رقابت بین فعالان عرصه قرآنی، کشف استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی استان و سمت‌وسو دادن فعالیت‌های فرهنگی و هنری به ساحت قرآن کریم عنوان کرد.

 

محبی از تخفیف 40 درصدی کتاب و نرم‌افزار در این نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: نمایشگاه بزرگ قرآن کریم افزون بر بخش‌های نشر مکتوب و نرم‌افزار شامل بخش‌های جنبی از قبیل هنرهای تجسمی، نمایشی، نهادها و مؤسسات، آموزش، پژوهش، عفاف و حجاب، کودک و نوجوان، مشاوره و گفت و گوهای قرآنی و همچنین آموزش نابینایان خواهد بود.

 

وی افزود: دهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم از ساعت 16 الی 22 در محل مصلای بزرگ المهدی جهت بازدید علاقمندان دایر خواهد بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم‌چنین از احراز رتبه نخست اداره فرهنگ و ارشاد در سطح استان در حوزه نماز خبر داد و گفت: پس از جمع‌بندی نتایج ارزیابی فعالیت‌های انجام‌شده در خصوص توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز که بر اساس نظام جامع برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی توسعه‌ فرهنگ اقامه نماز و توسط ستاد اقامه نماز استان انجام‌گرفته است، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عنوان شایسته‌ تقدیر ویژه را برای عملکرد سال 93 به خود اختصاص داد.

 

وی ادامه داد: تشکیل جلسات شورای اقامه‌ نماز، تقدیر مادی و معنوی از فعالان عرصه نماز، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی با موضوع نماز، تجهیز کتابخانه‌های عمومی و مساجد استان به کتاب با موضوع نماز از جمله اقداماتی است که توسط این اداره‌ کل در سال 93 انجام‌گرفته است.

 

محبی هم‌چنین از برپایی نمایشگاه نگاره‌ها و خط‌نگاری‌ها با موضوع ماه رمضان در سطح استان خبر داد و یادآور شد: دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان هم در ماه مبارک رمضان روزانه بیش از 10 برنامه فرهنگی برای گروه‌های سنی مختلف برگزار خواهند کرد./968/ت302/ب5

 

ارسال نظرات