۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۶۶۸۸۸
آیت‌الله صفایی بوشهری:

پایه و اساس انقلاب اسلامی ایران، قرآن است

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه بوشهر گفت: پایه و اساس انقلاب اسلامی ایران، قرآن است و رهبران و قانون اساسی این انقلاب نیز قرآنی هستند.
صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، صبح امروز در آئین افتتاحیه نمایشگاه قرآن، عترت و دستاوردهای فرهنگی هنری مساجد در بوشهر گفت: اساساً خداوند حیات انسان را بر پایه کتب آسمانی قرار داده است و کتب آسمانی در هر مقطعی از تاریخ مایه کمال انسان‌ها و نجات‌بخش بشر از ضلالت، گمراهی و انحطاط هستند.

 

وی افزود: پیامبران آمده‌اند تا با کتب آسمانی، انسان‌ها را مدیریت کنند و در آخرین مرحله حیات انسان، قرآن متکفل این دو امر مهم برای جامعه بشری شده و رسول خدا و حضرت بقیه‌الله الاعظم، برای این کار عظیم انتخاب‌شده‌اند.

 

امام‌ جمعه بوشهر اظهار داشت: قرآن جوهره رحمت و عنایت خداوند است و رسول خدا(ص) عصاره کامل همه انبیای الهی است.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری تأکید کرد: اگر می‌خواهیم زندگی الهی داشته باشیم، و از دو عنصر نجات بخشی و مایه کمال بشر بهره ببریم، باید به قرآن تمسک بجوییم.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر تصریح کرد: پایه و اساس انقلاب اسلامی ایران، قرآن است و رهبران و قانون اساسی این انقلاب نیز قرآنی هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: استان بوشهر، از دیرباز استانی قرآنی بوده و در همه رشته‌های قرآنی مثل خطاطی، تفسیر، پژوهش، قرائت و ... استانی به نام در این عرصه بوده و هم‌اینک نیز هنرپژوهان و هنر قرآنی استان، در سطح ملی و فراملی مطرح هستند.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: نمایشگاه قرآنی در هر استان، نشانه اندیشه قرآنی جامعه آن است و این نمایشگاه، هم نمایش قرآنی و بنیه فرهنگی استان را نشان می‌دهد و هم محصولات قرآنی را به جامعه، برای رشد در عرصه‌های مختلف استانی ارائه می‌دهد./846/پ202/ب4

ارسال نظرات