۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۲۶۶۸۸۷
ائمه جمعه خراسان جنوبی:

موافقت با زیاده‌خواهی غرب، عدم اطاعت از رهبری است

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه خراسان جنوبی بابیان این‌که روند مذاکرات هسته‌ای نشان می‌دهد که غرب نه‌تنها خواهان محرومیت ملت ایران از حقوق هسته‌ای بلکه خواهان دخالت مستقیم در عرصه نظامی و امنیتی کشور است و موافقت با زیاده‌خواهی غرب، عدم اطاعت از رهبری و خیانت به مردم و خون شهدا است.
مذاکرات هسته اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، ائمه جمعه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در واکنش به سخنان اخیر رییس‌جمهور در گفت گو با رسانه‌های مختلف، مخالفت خود را با توافق به نفع غرب در مذاکرات هسته‌ای اعلام کرده و گفتند: روند مذاکرات هسته‌ای نشان می‌دهد که غرب نه‌تنها خواهان محرومیت ملت ایران از حقوق هسته‌ای بلکه خواهان دخالت مستقیم در عرصه نظامی و امنیتی کشور است و موافقت در برابر زیاده‌خواهی غرب، عدم اطاعت از رهبری و خیانت به مردم و خون شهدا است.

 

ائمه جمعه خراسان جنوبی تصریح کردند: اصل مذاکرات چیز بدی نیست اما انتظار ما از مسؤولانی که سابقه و تجربه سیاسی مواجه با طرف فعلی مذاکرات، غربی‌ها و آمریکایی‌ها رادارند بیشتر از این است.

 

آن ها با اشاره به این‌که آنچه در وضعیت کنونی مذاکرات موجب نگرانی برخی از دلسوزان نظام می‌شود، نبودِ فضای منطقی است و با توجه به اذعان سیاسیون مبنی بر این که گفتمان منطق و اخلاق کارایی ندارد طرفین در مذاکرات برگ برنده‌های خود را رو کرده تا باهم به تفاهم برسند که البته در این میان غرب همواره بر زیاده‌خواهی تأکید دارد.

 

ائمه جمعه خراسان جنوبی بابیان این‌که اگر غربی‌ها به دنبال اخلاق، صداقت و انسانیت بودند با ما نسبت به مقوله هسته‌ای دوگانه و تبعیض‌آمیز برخورد نمی‌کردند، اظهار کردند: آن‌ها خود ذرات خانه و کلاهک هسته‌ای دارند و همچنین از بمب هسته‌ای استفاده کرده‌اند و از اسرائیل که تسلیحات هسته‌ای را اشاعه می‌دهد حمایت می‌کنند درحالی‌که در مواجهه با ما مقابل آنچه دانش بومی است ایستاده‌اند.

 

 ائمه جمعه خراسان جنوبی بابیان این‌که  توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی برگ برنده ما است و باید به دشمن بگوییم که اگر می‌خواهید به تفاهمی دست ‌یابیم که به توافقنامه‌ای بینجامد باید شما در بخشی از تحریم‌ها کوتاه بیایید و ما هم به ‌صورت مصلحت در بخشی کوتاه خواهیم آمد، ادامه دادند: در چنین فضایی هیچ انسانی جبهه خودی را تضعیف نمی‌کند یا حرفی نمی‌زند که طرف مقابل برداشت کند که در این کشور مانند این که کارد به استخوان شان رسیده تا حدی که کشور در موضوعات زیست‌محیطی و تأمین آب آشامیدنی نیاز مبرم به مذاکرات دارد در حالی‌که واقعیت کشور ما این‌گونه نیست.

 

ائمه جمعه خراسان جنوبی بابیان این‌که ما نیاز به مذاکره یا توافق نداریم و شاید تا حدودی تحریم‌ها در کشور مشکلاتی ایجاد کرده اما اوضاع آن‌گونه که غربی‌ها در رسانه‌های خود وانمود می‌کنند نیست، اظهار کردند: انتظار دلسوزان نظام و خبرگان عرصه سیاست این است که ما نسبت به سخن آقای رییس‌جمهور خوش‌بین هستیم شاید منظورشان این بوده که چنانچه مذاکرات به نتیجه برسد حق غنی‌سازی در خاک کشورمان به رسمیت شمرده خواهد شد.

 

 ائمه جمعه شهرهای درمیان، طبس، بشرویه و سایر ائمه جمعه  استان افزودند: اما این سخن را فردی که دومین شخص مملکت و انسانی سیاسی است و در آستانه مذاکرات گفته است و سخنانشان در رسانه‌های دنیا پخش می‌شود باید آن‌چنان باتدبیر و حساب‌شده و باسیاست موضع بگیرد که کار را برای سفیران و رزمندگان خود در عرصه مذاکرات سخت نکند.

 

ائمه جمعه خراسان جنوبی یادآور شدند: این موضع و سخنرانی که آقای روحانی در جمع فعالان زیست‌محیطی داشتند موجب بیشتر شدن فشار در اتاق مذاکرات برای آقای ظریف تیم مذاکره‌کننده از سوی غربی‌ها خواهد شد و زمینه توافق به هر قیمتی را فراهم خواهد کرد که ملت ایران و رهبری هرگز خواهان چنین توافقی نبوده و از چنین توافقی حمایت نخواهند کرد و روحانیت هم به‌عنوان سربازان امام زمان با چنین توافقی به‌شدت مخالف هستند.

 

 لازم به ذکر است، حجج‌الاسلام حسینی، امام‌جمعه درمیان، مهاجریان مقدم، امام‌جمعه طبس، شمس‌الدین امام‌جمعه بشرویه و سایر ائمه جمعه خراسان جنوبی به‌صراحت همان‌طور که در بالا بیان‌شده است نظر خود را در خصوص مذاکرات هسته‌ای در میان مردم و در خطبه‌های نماز جمعه اعلام کرده‌اند./968/پ202/ب5

ارسال نظرات