۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۶۶۷۷۹
امام جمعه تبریز:

شکست اردوغان نشانگر عدم رضایت مردم ترکیه از سیاست های غلط وی بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به انتخابات ترکیه و شکست اردوغان، گفت: مردم ترکیه موافق سیاست های حزب حاکم نبودند و خواستار تغییرات اساسی در روند ترکیه هستند.
نماز جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه عبادی، سیاسی تبریز که در مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به شکست حزب اردوغان در انتخابات پارلمان ترکیه، گفت: این وضعی که به وجود آمد پیام های مهمی را به همراه داشت و بیانگر این واقعیت است که مردم ترکیه موافق سیاست های حزب حاکم نبودند و خواستار تغییرات اساسی در روند ترکیه هستند.


وی اضافه کرد: حزب عدالت و توسعه، 13 سال در ترکیه حاکم بود ولی مشاهده کردیم که با شکست مواجه شد و نتوانست پیروز شود و علت شکست و ناکامی این حزب زیاده روی ها و غرورها بود چرا که اردوغان فکر می کرد که تبدیل به یک سلطان شده و رویای بازگرداندن امپراتوری عثمانی را در سر داشت.


عضو خبرگان رهبری افزود: ترکیه متجاوزان داعشی را آموزش و امکانات فراوانی در اختیار آنان قرار می داد و بیمارستان های ترکیه محل مداوای متجاوزان و مجروحان داعشی شده بود و همچنین به خاطر دوستی و ارتباط این حزب با اسرائیل سبب شد تا این حزب به شکست بینجامد و مردم ترکیه با این حرکت خود اعتراض خود را در قبال سیاست های غلط این حزب اعلام کردند.


وی با اشاره به تحولات منطقه ای و یمن، گفت: به لطف پروردگار متعال، وضع یمن رو به بهبودی است و محاسبات میدانی بیان گر این واقعیت است که عربستان در این تهاجم شکست خورده است زیرا اولا، نتوانسته ائتلاف ضد یمنی مصر و پاکستان و... را جلب کرده و آن ها را به جنگ زمینی با یمن وا دار کند. ثانیا، نیروهای القاعده مستقر در یمن تقریبا زمین گیر شدند و در آستانه شکست نهایی هستند. ثالثا، روحیه یمنی ها با این تهاجم بالا رفته و احساس قدرت بیستری می کنند و هم اکنون با قدرت و جدیت به دفاع از خود می پردازند و تا کنون توانسته اند از 21 استان یمن، 18 استان را در دست بگیرند و بر برخی از نقاط عربستان تسلط یابند.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: بار دیگر بر همگان ثابت شد، اراده مردمی می تواند حتی دشمنی را که ابر جنایت کارانی مثل آمریکا آن را  پشتیبانی می کند به زمین بزند.


وی افزود: این هفته پرده از روابط رژیم صهیونیستی با رژیم آل سعود برداشته و فاش شد که این دو رژیم علیه ایران برنامه ها و توطئه های فراوانی دارند اما به توفیق الهی و بصیرت ملت عظیم ایران شکست خواهند خورد.


خطیب جمعه تبریز گفت: عربستان دست به دامن اسرائیلی ها شده چرا که پس از سه ماه تهاجم به خاک یمن نتوانست به هیچ یک از آرمان ها و اهدافی که داشت برسد و خود را در منجلاب و باتلاق می بیند و همچنین وضع داخلی آن نیز بسیار متشنج بوده و میان شاهزادگان درگیری اساسی وجود دارد.


وی تصریح کرد: عربستان در سراشیبی سقوط قرار گرفته و به توفیق الهی در آینده ای بسیار نزدیک شاهد افول رژیم متجاوز آل سعود و رسوایی آن خواهیم بود.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)در بخش دیگری از سخنانش افزود: اگر معنویتی در وجود انسان حاصل شود می تواند مثل علامه بحرالعلوم ها که توفیق زیارت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) را یافتند، توفیق زیارت ایشان حاصل گردد.


وی اضافه کرد: در آخرین روزهای ماه مبارک شعبان واقع شده ایم و فرصت کمی برای آماده شدن برای ورود به ماه ضیافت الهی داریم و باید هر چه بیشتر از فیوضات معنوی این ماه بهره مند شویم.


آیت الله شبستری افزود: پیامبر اکرم(ص) در آخرین جمعه ماه مبارک شعبان خطبه ای ایراد کردند و فرمودند: ای مردم ماه رحمت و مغفرت الهی به سوی شما روی آورده است، در این ماه درهای بهشت پروردگار به روی مومنان باز می شود و بهترین ماه ها و روزها و ساعت هاست، این ماه را قدر بدانید و آماده ورود به مهمانی الهی و ماه مبارک رمضان شوید.


وی اضافه کرد: حضرت امیرمونان علی(ع) از پیامبر اکرم(ص) سوال کردند که یا رسول الله پر فضیلت ترین اعمال در این ماه چیست، و ایشان در جواب فرمودند: بهترین صفت در ماه مبارک رمضان تقوا و اجتناب از معصیت الهی و عمل به فرامین اوست.


عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر تقوا نباشد و در ماه مبارک رمضان هم فردی مرتکب گناه شود اعمال وی تباه شده و ضایع خواهد شد و از فیوضات این ماه محروم می شود.


وی در ادامه با اشاره به 25 شعبان و 23 خرداد سالروز صدور فرمان امام مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی است که در سال 59 تاسیس شد، گفت: این نهاد، که امروزه با عنوان شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می کند، نهاد ارزشمندی است و در زمینه مسائل فرهنگی برنامه های مهمی دارد اما امروزه که کشور تحت تهاجمات گسترده و مبتذل فرهنگی قرار دارد باید بر فعالیت خود بیفزاد. تمرکز دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب بر روی فرهنگ بیشتر از همه‏حوزه هاست، چراکه تأثیر زیادی که فرهنگ دارد.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: به نظر می رسد یکی از خدماتی که انتظار می رود این شورا مورد توجه قرار داده و در دستور کار خود قرار دهد این است که انتخاب مسؤولان دانشگاه های کشور با تصمیم این شورا صورت گیرد و در این انتخاب معیار شایسته سالاری و تعهد به اسلام و انقلاب و پایبندی به خون مقدس شهدای معزز باشد.


وی همچنین با اشاره به پنجاهمین سالگرد شهدای موتلفه و شهادت شهیدان محمد صادق امانی، محمد بخارایی، رضا صفار هرندی و مرتضی نیک نژاد که به دست جلادان رژم ستم شاهی، به شهادت رسیدند، ضمن گرامیداشت این سالگرد، گفت: بعد از سخنرانی امام بزرگوار در جهت محکوم کردن قانون ننگین کاپیتولاسیون، که در این رابطه فرمودند: دولت منصور به مملکت ما خیانت کرد، اینها خائن به مملکت هستند، خدایا این دولت را نابود کن، این شهدا و انقلابیون اصیل در یک شب اعلامیه حضرت امام را در سطح شهر پخش کردند تا مردم نسبت به مسائل آن روز آگاهی یافته و از واقعیت ها باخبر شوند.


امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی در 27 خرداد سال 58، گفت: این نهاد در اثر خلوص نیت و مدیریت جهادی که داشتند در جهت عمران و آبادی روستاها زحمات فراوانی کشیدند و این مرکز که امروزه ادغام شده و به نام وزارت جهاد کشاورزی نامگذاری شده است، امید است همان خلوص نیت سابق و مدیریت جهادی که وجود داشت را حفظ کرده و در جهت خود کفایی محصولات کشاورزی و صادرات این محصولات فعالیت های ویژه ای انجام دهد./853/پ201/ب4

ارسال نظرات