۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۲۶۶۴۴۷
توصیه های آیت الله صافی به شهردار جدید قم:

قم از هر جهت باید سرآمد و الگوی دیگر شهرها باشد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفت: قم با سوابق بسیار طولانی که در تاریخ دارد، همواره جایگاه بسیار مهمّی دراسلام داشته و مورد توجّه بزرگان مذهب و علم بوده است.
ديدار شهردار جديد قم با مراجع و علما

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار شهردار جدید قم خطاب به وی اظهار داشت: خدمت به شهر مذهبی قم، بسیار مغتنم است و باید آن را برای خود توفیق بزرگی بدانید که خداوند متعال نصیب شما فرموده است.

وی اضافه کرد: قم با سوابق بسیار طولانی که در تاریخ دارد، همواره جایگاه بسیار مهمّی دراسلام داشته و مورد توجّه بزرگان مذهب و علم بوده است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: وجود محدّثین عالی‌مقام، مانند زکریا بن آدم که از اصحاب خاص ائمه علیهم السلام و هم‌کجاوه حضرت امام رضا علیه السلام از مدینه تا مکه بوده، و سایر علما و فقهای بزرگ، دلیل بر عظمت این شهر تاریخی و مذهبی است.

وی افزود: مهم‌تر از همه، بارگاه مقدّس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در قم بر شرف و عزّت این شهر افزوده است، و همچنین حوزه مقدّسه علمیه قم هم یکی دیگر از افتخارات بزرگ این شهر مقدّس می‌باشد؛ که آن را بر سایر شهرها از نظر دینی و علمی برتری داده است، لذا خدمت در این شهر مقدّس با سایر شهرها بسیار تفاوت دارد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی خاطرنشان کرد: کسانی که این افتخار نصیب آنها می‌شود که درقم خدمت نمایند، باید آن را یک فرصت ارزنده و مقدّس دانسته و خدا را بر این نعمت بزرگ شاکر باشند.

این مرجع تقلید در قسمت دیگری از توصیه‌های خود افزود: امروز این فرصت نصیب شما شده است که با تجربه‌های زیادی که دارید بتوانید به این شهر و مردم شریف آن به خصوص محرومین خدمت نموده و سعی و تلاشتان این باشد که رضایت خاطر شریف امام زمان علیه السلام و الصلوة را برای خود کسب نمایید و اگر نواقصی وجود دارد، آن را برطرف نموده که قم باید از همه جهات، الگو برای سایر شهرها باشد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پایان این دیدار بیان داشت: اینجانب هم برای موفقیت شما و همکارانتان دعا می‌کنم و از خداوند متعال می‌خواهم که با اخلاص و نیّت پاک بتوانید به توفیقات بزرگی در این شهر نایل شده و بر برکات و آثار خوب این شهر بیفزایید. /924/د101/ج
 

ارسال نظرات