۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۲۶۶۲۳۵

بان‎کی‎مون مانع از درج نام رژیم صهیونیستی در فهرست ناقضان حقوق کودکان شد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل سازمان ملل متحد مانع از درج نام رژیم صهیونیستی در فهرست کشورها و سازمان‎های ناقض حقوق کودکان در جریان جنگ‎ها که به "لیست ننگ" معروف شده است.
بان کي مون

 

به گزارش خبرگزاری رسا، "لیلی زورقی" الجزائری نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور کودکان و درگیری های مسلحانه در پیش نویس گزارش خود به بان کی مون و اعضای شورای امنیت خواستار درج نام رژیم صهیونیستی در فهرست مذکور شده بود.

 

برخی سازمان های مدافع حقوق بشر نیز خواستار قرار گرفتن نام اسرائیل در این فهرست شده بودند. علاوه بر این، سازمان دیده بان حقوق بشر از بان کی مون خواسته بود که در برابر فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی برای عدم درج نام این رژیم در فهرست ناقضان حقوق کودکان تسلیم نشود.

 

این تصمیم دبیرکل سازمان ملل باعث خوشحالی طرف صهیونیستی و استقبال "رون بروسور" سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل شد و از تصمیم بان کی مون به عنوان تصمیمی درست یاد کرد.

 

این در حالی است که بر اساس آمارهای سازمان کودکان سازمان ملل موسوم به "یونیسف"، رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 51 روزه غزه 539 کودک فلسطینی را شهید و بیش از 2956 کودک دیگر را مجروح کرد. در لیست ننگ نام سازمان هایی مانند بوکوحرام، داعش، ارتش های 8 کشور از جمله سودان جنوبی و کنگو دیده می شود./982/ب101/د

ارسال نظرات